سید حسین نقوی حسینی شامگاه سه‌شنبه در برنامه جهان آرا گفت:  در حال حاضر شرایط اقتصادی بسیار سخت است.

اهم اظهارات وی را  بخوانید؛ 

* مجلس آمادگی دارد در حوزه قانون‌گذاری موانع قانونی که باعث این آشفتگی لجام گسیختگی و مشکلات اقتصادی مانند مسکن، تولید و سرمایه‌گذاری شده است را از سر راه بردارد؛ البته اگر مشکل قانونی داشته باشد. حال ممکن است مدیران اجرایی این حرف‌ها را که بشنوند بگویند ما موانع قانونی داریم و دستمان را بسته اید؛‌ خب لایحه بیاورید تا موانع را از سر راه برداریم.

*نیاز سالانه کشور برای مسکن مشخص است و دولت باید برای این برنامه‌ریزی کند، این یک پروسه چند ساله نیاز دارد؛ اگر نطق نمایندگان و موضوعات مطروحه در رای اعتماد به وزرای راه و شهرسازی را ببینید یکی از بحث‌های اصلی نمایندگان بحث «مسکن» بوده است.

* اسم ۳ نفر از نمایندگان مجلس دهم در قضایایی مانند اهدای آپارتمان بود اما موارد این چنین به ندرت پیش می‌آید حال ممکن است امتیازات منطقه‌ای و محلی بگیرند در حالی که ما با همین هم موافق نیستیم؛ به هر حال نماینده باید نگاه ملی داشته باشد.

* مسکن در حال حاضر شرایط بسیار سختی دارد،‌ در حوزه مسکن خانواده بنده با این موضوع درگیر هستند، دختر خودم در ۱۵ تیر اجاره نامه‌اش تموم شد و صاحبخانه قبلی گفت که باید مبلغ رهن را بیشتر کنید که دخترم نداشت لذا ۱۰ روز با همسرش در تهران گشتند تا متناسب با پولشان خانه پیدا کنند و نتوانستند، زمان قرارداد هم تمام شد، نهایتا یک هفته اسباب و وسایل خود را در پارکینگ گذاشتند تا توانستند بالاخره خانه‌ای پیدا کنند که متناسب با پولشان باشد. مردم می‌گویند او دختر نماینده است و پدرش سطح بالای کشور است اما من هیچ گاه از امتیازها استفاده نکردم.

 

*نباید از برجام خارج شویم من به عنوان کسی که از ابتدا با برجام مخالف بودم و معتقد بودم که قطعاً این برجام به نتیجه نمی‌رسد اما اکنون با صراحت اعلام می‌کنم که به هیچ عنوان جمهوری اسلامی نباید از برجام خارج شوند چرا که یک بار چوب را خورده ایم حال باید پیاز را هم بخوریم؟ ما نباید در توافق می‌رفتیم حال که رفتیم و هزینه‌های آن را دادیم خروج از آن برای کشور هزینه تحمیل می‌کند. ما تعهداتمان را کاهش می‌دهیم. اتفاقاً این منطق درستی است اروپایی ها منتظر خروج ما هستند و راه آن کاهش تعهدات است. چه نیازی دارد که ما بگوییم از آن خارج می‌شویم؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.