المسیره گزارش داد، محمد عبدالسلام، سخنگو و رئیس هیئت ملی مذاکره‌کننده جنبش انصارالله به دنبال قتل عام شهرستان قطابر در پیام توییتری نوشت: در اثر حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی تحت رهبری عربستان به بازار روز آل ثابت در شهرستان قطابر در صعده بیش از ۱۰ تن کشته و ۲۰ تن دیگر که در میان آنها کودکان نیز قرار دارند، زخمی شدند.

ارتکاب قتل عام ددمنشانه در حق غیرنظامیان اقدام وحشیانه‌ای است که با رفتار دولت عربستان در طول سال‌های حملاتش به یمن تحت حمایت آمریکا و انگلیس سرشته شده است.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز اظهار کرد:‌ جنایت سعودی در حق غیرنظامیان در بازار آل ثابت شکست نظام سعودی در میدان نظامی و انسانی را ثابت کرد.

سریع تاکید کرد: نیروهای مسلح در برابر تجاوزات دشمن دست بسته نمی‌نشینند و تنها به افزایش قدرت و عزم آنها برای پاسخگویی به محاصره ظالمانه و تجاوزات دشمن روی‌ می‌آورند.

در این راستا، طاها متوکل، وزیر بهداشت یمن نیز تاکید کرد، در اثر این حمله در میان زخمی‌ها بیش از ۱۰ مورد جدی وجود دارد و اجسادی هستند که هویت آنها شناسایی نشده است و آمار تلفات این حمله نیز افزایش خواهد یافت.

در بیانیه این وزارت‌خانه آمده است: شمار قربانیان این حمله ائتلاف عربی به بازار روز آل ثابت به ۱۴ کشته رسیده است که چهار تن از آنها کودک هستند و ۲۶ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند که در میان آنها ۱۲ کودک با جراحت شدید دیده می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.