سید فاطمه ذوالقدر در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: انتخاب وزیر زن از مطالبات نمایندگان مجلس در زمان شروع به کار دولت تدبیر و امید بود. با توجه به اینکه ۶۰ درصد بدنه آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند، از رئیس جمهور می‌خواهیم حداقل انتظارات جامعه زنان را با انتصاب وزیر زن برای این وزارتخانه جامه عمل بپوشاند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: برخلاف انتظار، صحبت‌هایی از حذف و یا کمرنگ شدن پست سازمانی مشاوران و دفتر امور زنان در دستگاه‌های اجرایی خصوص کادر وزارت آموزش و پرورش به گوش می‌رسد که نه تنها مغایر ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم بلکه خلف وعده دولت در انتخاب زنان در ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی است.

ذوالقدر ادامه داد: بخشنامه سازمان امور استخدامی مبنی بر استفاده از پست‌های موجود مانع اجرای ماده ۱۰۱ می‌شود، بر این اساس از رئیس جمهور و معاونت امور زنان خوساتار تخصیص پست‌های سازمانی مناسب با لحاظ فوریت هستیم.

وی در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: از شما می‌خواهیم در جهت  لغو قانون ممنوعیت ایجاد واحدهای تولیدی سبز در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران اقدام کند زیرا علاوه بر دامن زدن به مشکل بیکاری، با توجه به سرریز شدن بیکاران سایر استان‌ها منجر به  بروز ناهنجاری‌های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

نماینده مردم تهران و ری در پایان از وزیر راه وشهرسازی خواستار رسیدگی به وضعیت جاده ری به ورامین و نصب دوربین و سرعت‌گیر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.