ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگویی به نکاتی پیرامون لیست انتخاباتی پایداری ها و حضور قالیباف و احمدی نژاد در انتخابات اشاره کرده است. این گفتگو را در ادامه بخوانید. 

 

میتوان همنشینی انتخاباتی طیف لاریجانی با اعضای جبهه‌ پایداری را متصور شد؟

 

به هر حال مهم است که همه حول و حوش یک گروه جمع شوند، اما امکان دارد اعضای پایداری با لیستی جدا در انتخابات شرکت کنند.

 

 یعنی باز هم حضوری چندپارچه در انتخابات؟

 

در واقع لیست واحد دیگر مانند گذشته، مخصوصاً در شهرهای بزرگ، معنایی ندارد. البته باید تلاش کرد تا همه در یک لیست قرار گیرند. درباره جبهه پایداری هم باید گفت احتمالاً با لیست مستقل وارد انتخابات شوند.

 

قالیباف چطور؟ ظاهراً در فکر جریانی جدید در اردوگاه اصولگرایی است.

 

آقای قالیباف در جلسه‌های شورای‌ وحدت حضوری فعال دارد و گمان نمی‌کنم به فکر ارائه لیستی مستقل باشد. طرح نواصولگرایی هم که مطرح می‌کند این‌طور نیست که گروهی جدید با این عنوان بخواهند کار تشکیلاتی انجام دهند. در واقع منظور قالیباف از تاکید بر نواصولگرایی این است که اصولگریان به لحاظ تفکر و رفتار باید از برخی تغییرها استقبال کنند.

 

احمدی‌نژاد و احمدی‌نژادی‌ها چطور؟

 

آقای احمدی‌نژاد و اطرافیانش برای دیده شدن تلاش زیادی می‌کنند و حتماً تمایل دارند در انتخابات حضوری جدی داشته باشند. مخصوصاً اینکه آنها پایگاه‌ اجتماعی‌ قابل‌ توجهی هم دارند و به همین دلیل هر کاری لازم باشد انجام خواهند داد تا بتوانند در انتخابات مجلس حاضر باشند. به‌ طور قطع شورای‌ نگهبان نه به شخص محمود احمدی‌نژاد و نه به اطرافیانش مجوز حضور در انتخابات نخواهد داد.

 

امکان دارد بخواهند با رایزنی و... شانس حضور در انتخابات را پیدا کنند؟

به‌ هیچ‌ وجه. کارنامه سیاسی احمدی‌نژادی‌ها به قدری سیاه است که تحت هیچ شرایطی و در هیچ برهه‌ای اجازه شرکت کردن در انتخابات را به دست نخواهند آورد. احمدی نژاد این موضوع را می‌داند که نظام دیگر به او و اطرافیانش اجازه بازگشت به عرصه را نخواهد داد. آن‌ها نمی‌روند در خانه بنشینند و همچنان فعالیت‌های خود را ادامه خواهند داد. اما به قدری در این سال‌ها بد عمل کرده‌اند که بعید است نظام برای بار دیگر به آنها فرصت بدهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.