اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با اینکه با توجه به ارائه لیستی از دو تابعیتی‌ها توسط نمایندگان مجلس آیا گزارش این لیست به قوه قضاییه ارسال شده است یا نه؟ و آیا این اقدام که چند وقت یک بار انجام می شود  از مصادیق تشویش اذهان عمومی محسوب نمی شود؟ اظهار کرد: خود مجلس در رابطه با موضوع دو تابعیتی‌ها ورود پیدا کرد و کمیته تحقیق و تفحص انتخاب کرد اما خروجی این کمیته، دقیق و جامع نبود.

 

وی افزود: معتقدیم شان مجلس چه در تحقیق و تفحص و چه در رسیدگی‌های کمیسیون اصل ۹۰ این است که به جمع بندی قاطع برسد و گزارش آن را برای اقدامات قضایی به قوه قضاییه منعکس کند. این لیست جمع بندی نهایی نیست زیرا احتمال می رود و محتمل محسوب می شود. مجلس تحقیقات را تکمیل کند و به صورت جزم اعلام کند که چه کسانی دو تابعیتی هستند و چه کسانی نیستند. این لیست ویژگی مدنظر را ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد: این لیست به دادستانی کل ارسال شده و دادستانی از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه خواسته اگر مستنداتی دارند به دادستانی اعلام کنند و کاملا شفاف سازی شود. در مورد اینکه آیا این ادعاها صحت دارد یا ندارد علام نظر نمی‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.