محمد جواد جمالی در توضیح جلسه امروز هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: در ابتدا آقای الیاس حضرتی نماینده تهران در جلسه حضور پیدا کرد تا درباره شکایت دادستان و شورای عالی امنیت ملی از ایشان توضیح دهد. شکایت ناظر بر این بود که مطرح کردن موضوع مذاکره با آمریکا ممنوع است که آقای حضرتی  در صحبت‌هایش خلاف این موضوع را بیان کرده است.

وی افزود: آقای حضرتی این توضیح را داد که منظورش مذاکره با مقامات آمریکا و شخص ترامپ نبود همان طور که در دوران دفاع مقدس گروه‌هایی را برای تبیین نظرات جمهوری اسلامی می‌فرستادیم پیشنهاد دادم اکنون هم برای کمک به دیپلماسی و وزارت خارجه این کار صورت گیرد. با این کار آقای ظریف تنها نمی‌ماند و این افراد در راستای منافع ملی نظام می‌توانند به دستگاه دیپلماسی کمک کنند. با توجه به این اظهارات در نهایت هئیت نظارت صحبت‌های آقای حضرتی را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان  همچنین اظهار کرد: در این جلسه آقای فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد در هیئت حضور پیدا کرد دادستان و شورای عالی امنیت ملی همان شکایتی را که از آقای حضرتی داشتند را از آقای فلاحت پیشه مطرح کردند پاسخ‌های  فلاحت پیشه این بود که نظرش مذاکره نبوده بلکه از آن جا که آمریکا و برخی طرف‌های منطقه‌ای تنش‌هایی را در منطقه ایجاد کرده و به آن دامن می‌زنند پیشنهاد ایجاد کاهش میز تنش را داده است که این به معنای مقابله با سیاست‌های اعلامی نیست. در نهایت هیئت نظارت صحبت‌های آقای فلاحت پیشه را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد. 

جمالی خاطر نشان کرد: موضوع بعدی بررسی شکایت آقای بیگدلی نماینده خدابنده از آقای عزیزی نماینده شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی بود شکایت ناظر بر این است که توهین در کمیسیون اجتماعی از طرف آقای عزیزی به آقای بیگدلی شده است ما در این جلسه صحبتهای آقای عزیزی را شنیدیم مقرر شد که هیئت برای اظهار نظر قطعی فایل صوتی مذاکرات یکشنبه ۳۰ تیرکمیسیون اجتماعی را بررسی  کند و بعد اظهار نظر نمایند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.