به گزارش روزنامه "ژاپن تودی" روز سه شنبه  به نقل از "تاکشی آوایا" نوشت، دولت ژاپن معتقد است کره شمالی که هفته گذشته سلاح هدایت شونده تاکتیکی که قادر به پرواز در ارتفاع پایین است و رهگیری آن دشوار است، برای تولید تسلیحات پیچیده تر تلاش می کند.

آوایا افزود، کره شمالی موشک هایی مستقر کرده است که می تواند هر منطقه از ژاپن را هدف قرار دهد. این خطر افزایش یافته است و ژاپن برای دفاع از کل کشور، تلاش می کند سیستم دفاع موشکی خود را بهبود بخشد.

 

کره شمالی پنجشنبه پیش(۳ مرداد) دو موشک بالستیک قاره پیما آزمایش آزمایش کرد. وزارت خارجه ژاپن از طریق کانال های دیپلماتیک در پکن مراتب اعتراض خود را به پرتاب موشک های بالستیک از سوی پیونگ یانگ اعلام کرد.

طبق قطعنامه ۲۳۷۱ شورای امنیت سازمان ملل مصوب ۵ اوت ۲۰۱۷، این شورا در برابر اقدامات کره شمالی متحد است و پیونگ یانگ باید برنامه‌ های هسته ای و موشک‌ های بالستیک خود را متوقف کند.

قطعنامه ۲۳۷۱ شامل تقویت تحریم‌ هایی است که قبلاً در رابطه با آزمایش‌ های موشکی کره شمالی اعمال شده بود. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت هر گونه صادرات و واردات و به طور خاص ممنوعیت صدور زغال سنگ (بزرگترین منبع صادرات کره شمالی به خارج)، آهن، سنگ آهن، سرب، سنگ سرب و غذاهای دریایی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.