به گزارش تارنمای نورث کوری نیوز" مستقر در سئول، کره شمالی کیم را در اکتبر ۲۰۱۵ به اتهام جاسوسی دستگیر و به تحمل ۱۰ سال زندان با اعمال شاقه محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود، کیم در یک کنفرانس خبری به جمع آوری اطلاعات محرمانه حزب کارگران، دولت، ارتش و دادن این اطلاعات به سازمان جاسوسی کره جنوبی اعتراف کرد.

کیم یکی از سه شهروند آمریکایی است که کره شمالی آنها را یک ماه پیش از نشست سال گذشته "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون"، سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور آزاد کرد.

"کیم هک سونگ" که در ماه مه ۲۰۱۷ به اتهام "اقدامات خصمانه" و "تونی کیم هم" نیز که به اتهام جاسوسی در کره شمالی بازداشت شده بودند، سال پیش به همراه کیم آزاد شدند.

کیم روز دوشنبه گفت، آنچه در کنفرانس خبری ۲۰۱۵ گفته بود، واقعیت داشت و به منظور جمع آوری اطلاعات بسیار مهم درباره مسائل مورد علاقه جامعه اطلاعی آمریکا، با سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا(سیا) همکاری داشت.

وی افزود، سیا از او خواسته بود نقش آنتن را در کره شمالی ایفا و اطلاعات مشروحی درباره ارتش و برنامه هسته ای کره شمالی جمع آوری کند. سیا که از تصاویر ماهواره ای یک کشتی مشکوک را در راجین شناسایی کرده بود، از او خواست عکس هایی با نمای نزدیک از آن کشتی بگیرد و اطلاع دهد که از آن برای چه منظوری استفاده شده است. او درست قبل از بازداشت این اطلاعات را برای سیا ارسال کرد.

وی همچنین گفت، در زندان مورد ضرب و شتم و انواع شکنجه ها قرار گرفت و بخشی از بدنش فلج شده است.

وزارت خارجه آمریکا، سیا و سازمان اطلاعات کره شمالی به درخواست تارنمای نورث کوریا نیوز برای اظهارنظر درباره حرف های کیم پاسخی ندادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.