به گزارش رادیو بین المللی چین کاربری با نام «دریای مردانه» در واکنش به این درخواست پمپئو در صفحه شخصی خود نوشته است «ستایش از ایران، ایرانیان خردمند با دیوانه های بد قول و دروغگو حرف نمی زنند چون مذاکرات هیچ نتیجه ای نخواهد داشت، فقط زمان به هدر می رود!».

گزارش می افزاید درخواست پمپئو باعث شد تا ایران هم واکنش نشان دهد طوری که سخنگوی وزارت خارجه ایران اقدام پمپئو را جنگ روانی دانست و گفت: ایران در پیشنهاد پمپئو هیچ صداقتی ندیده است.

بازتاب درخواست پمپئو در فضای مجازی چین: ایرانیان خردمند با دیوانه های بدقول حرف نمی زنند

این رسانه می نویسد همه می دانیم روش همیشگی آمریکا در انتقاد از کشورهای دیگر طرح اتهام علیه آنها است اما باید به پمپئو گفت اگر شما مدعی آزادی بیان هستید وقتی جمال خاشقجی خبرنگار واشنگتن پست به شیوه بی رحمانه ای کشته شد، چرا از آزادی بیان و امنیت جانش دفاع نکردید؟

«یه ین» از دیگر کاربران شبکه های اجتماعی چین می گوید: چرا به نظر ایرانیان مذاکرات بی نتیجه است؟ چون آمریکا یک توافق نامه را که چند قدرت بزرگ جهانی در مدت طولانی امضا کرده اند، قبول ندارد ولی باز خواستار مذاکره است مثل اینکه دوستی (البته این دوستی نیست) از تو صد هزار یوان قرض بگیرد و پس ندهد، باز از تو پول بخواهد، بجز کلاه برداری حس دیگری به تو دست نخواهد داد.

این فرد می گوید: "فروتنی نکردن ایران را تقدیر می کنم، در قبال کشور بی صداقت باید همین رویکرد را داشت، نیا، تو خیلی غذا می خوری!"

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.