مرکز حقوق بشری «المیزان» مستقر در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۹، صهیونیست‌ها ۵۴ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۳۷۲۳ تن دیگر را مجروح کرده‌اند.

این مرکز حقوق بشری نوشت که ۱۲ کودک و چهار زن در میان شهدا حضور دارند. همچنین ۱۲۲۶ کودک و ۱۷۹ زن نیز جزو مجروحین هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است که صهیونیست‌ها با استفاده از سلاح‌های جنگی و کشنده موجب بالا رفتن آمار تلفات غیر نظامیان شده‌اند. به خصوص اینکه شرکت کنندگان در راهپیمایی‌های بازگشت که مسالمت‌آمیز برگزار می‌شود، هدف شلیک صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند. علاوه بر تیراندازی‌های مستقیم، حملات هوایی ارتش صهیونیستی نیز هر از چندگاهی بر فراز غزه جریان دارد.

طبق این گزارش، نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در طول این شش ماه ۲۰۷ مرتبه به ماهیگیران اهل غزه حمله کرده و ۲۸ تن را دستگیر و ۱۵ ماهیگیر را مجروح کرده و ۱۱ قایق نیز توقیف شده است.

در این مدت ۸۸ فلسطینی اهل غزه که ۲۲۲ تن از آن‌ها کودک بودند بازداشت شده‌اند. همچنین صهیونیست‌ها بارها با ورود به مزاع فلسطینی‌ها و برگزاری رزمایش‌های مختلف در نزدیکی غزه، محصولات کشاورزی فلسطینی‌ها را نابود کرده‌اند

این مرکز حقوق بشری در ادامه از جامعه جهانی خواست تا با فشار به رژیم صهیونیستی محاصره غیر قانونی غزه را پایان دهند. 

راهپیمایی‌ بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. گرچه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی از ابتدای آغاز این تظاهرات بر ماهیت مسالمت آمیز آن تأکید کردند اما رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از گلوله‌های جنگی استفاده می‌کند.

وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار خود در ۲۶ اردیبهشت گذشته اعلام کرد، از آغاز راهپیمایی‌ بزرگ بازگشت در طول مرز شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی ۳۰۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۱۷۳۳۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.