المسیره با اشاره به اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره انصارالله، گزارش داد: این اظهارات گواه محکمی بر حمایت های گسترده واشنگتن از عربستان سعودی است. 

پس از گذشت بیش از 4 سال تجاوزگری علیه یمن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن برای به زانو درآوردن کسانی که آنها را حوثی ها نامید، تلاش می کند. 
وی با مطرح کردن این اظهارات، بار دیگر توجه ها را به میزان حمایت های آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی جلب کرد. 
سمیه رقه گزارشگر این شبکه گزارش داد: با تداوم حملات علیه یمن، نقش آمریکا در حمایت از ائتلاف سعودی افزایش می یابد. واشنگتن از طریق مشارکت در حمایت از تجاوزگری ریاض و ابوظبی علیه یمن و برنامه ریزی برای آن، همان طرفی است که جنگ را مدیریت می کند و منافع آمریکا در ادامه این جنگ نهفته است، زیرا با ادامه این جنگ، دوشیدن عربستان و امارات از طریق حمایت نظامی و سیاسی از آنها، تضمین می شود. 
وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن برای به زانو در آوردن کسانی که حوثی ها (انصار الله) نامید، تلاش می کند و با مطرح کردن این اظهارات، از حمایت های نامحدود از ریاض در کشتار ملت یمن پرده برداشت. 
اظهارات وی بهترین گواه برای پافشاری واشنگتن بر ادامه جنگ، محاصره و بدی اوضاع انسانی است. وی مدعی شد کسانی که آنها را حوثی ها نامید، در مسیر حل و فصل بحران یمن سنگ اندازی می کنند. این در حالی است که ترامپ و وزیر خارجه وی به خوبی می دانند که آنها بودند که یمن را به این اوضاع فاجعه وار کشاندند.
از سوی دیگر، آمریکا شتابزده برای تشکیل ائتلافی دیگر تلاش می کند که این بار به بهانه دفاع از کشتیرانی در تنگه هرمز، به آن روی آورده است.
ترامپ در ائتلافی که هزینه های آن را برخی کشورهای خیلج (فارس) پرداخت خواهند کرد، بیشترین قدرت را خواهد داشت. ترامپ با متحدان خود در منطقه، بر اساس تجارت تعامل می کند. پس از آن که برخی کشورهای خلیج (فارس) را گرفتار بحران کرد، نیروهای خود را به این کشورها اعزام می کند. وی می داند که این کشورها حتی برای دو هفته هم نمی توانند از خود دفاع کنند و این موضوعی است که بارها آشکارا از آن سخن گفته است. 
اکنون باید اظهارات رابرت جردن سفیر سابق آمریکا را در عربستان یادآوری کرد که در گفتگو با میدل ایست آی گفت: اگر دولت آمریکا فقط ارسال قطعات جنگنده های اف ۱۵ را به حالت تعلیق درآورد، حملات هوایی امارات و عربستان طی دو هفته متوقف خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.