سید حمید هاشمی از مرگ کارگر ساختمانی در هنگام آواربرداری در ساری خبر داد.

وی با اعلام اینکه کارگر ۳۲ ساله ساروی به دلیل نبود ایمنی در محل کار جان باخت، افزود: همکاران ما در محل حادثه حضور دارند و عملیات انتقال جسد انجام شده است.

مرگ این کارگر ساختمانی در حال رخ داد که چند روز گذشته پزشکی قانونی مازندران از افزایش ۳۲ درصدی حوادث حین کار  صحبت به میان آورد.

مسؤولان پزشکی قانونی مازندران اعلام کردند که در سه ماهه سال جاری ۲۵ نفر در حین کار فوت کردند که بیشترین آمار تلفات حوادث کار در شهرستان‌های ساری با ۶ نفر و چالوس و قائمشهر هر کدام با سه مورد ثبت شده است.

بیشترین آمار ثبت شده پزشکی قانونی مربوط به اردبیهشت و خردادماه با ۱۲ و نفر اعلام شده است.

۲۰ نفر از افراد فوت شده متاهل و بقیه مجرد هستند و سه نفر از افراد فوت شده افغانی بودند.

بیشترین افراد فوت شده داری میانگین سنی ۲۱ تا ۳۰ هستند که به دلیل اصابت جسم سخت فوت کردند.

سقوط از بلندی، سوختگی، برق گرفتگی از دیگر دلائل مرگ حین کار در مازندران ثبت شده است.

صمد ربانی رئیس انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی ساری،با اعلام اینکه کارگاه ساختمانی متعدد در ساری وجود دارد، افزود: بازرسی‌ها به صورت مستمر باید انجام شود.

وی با اعلام اینکه برخی مواقع بازرس کار نسبت به تعطیلی کارگاه اقدام می‌کند،گفت: اما به راحتی این پروژه‌ها به دلیل داشتن رابطه فعالیت کارگاه نا ایمن از سر گرفته می‌شود.

ربانی خاطر نشان کرد: کمتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد از فعالیت ساختمانی به صورت قانونمند انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: نظارت‌ها امری مغفول مانده در ساخت و ساز است، عدم نظارت‌ها نه تنها در بحث ایمنی بلکه در کیفت ساختمان‌ها هم مشاهده می‌شود.

رئیس انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی ساری یادآور شد: پراکندگی ساخت و ساز در شهرستان ساری زیاد بوده و بسیاری از ساختمان‌ها حتی مجوز برای ساخت و ساز و تعمیر ندارند و به نوعی آشفته بازاری در صنعت ساخت و ساز شهرستان ساری وجود دارد.

وی با اعلام اینکه ساختمان سازی در ساری به صورت بی‌ضابطه ساخته می‌شود، افزود: نظارت‌ها باید تقویت شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.