«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه گفت که کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل در تلاش هستند تا حضور تروریست‌ها در ادلب را حفظ کنند تا از آن علیه دولت سوریه استفاده کنند.

وی که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد، گفت: تلاش برای حفظ تروریست‌ها در ادلب، هدفی سیاسی است که شرکای غربی ما در تلاش برای تحقق آن هستند.

نماینده سوریه در سازمان ملل اضافه کرد: غربی‌ها به ادامه حضور تروریستها در ادلب نیاز دارند تا از آن در آینده برای مبارزه با دولت مشروع سوریه استفاده کنند.

نبنزیا گفت: هر بار که پایان یک گروه تروریستی در سوریه نزدیک می‌شود اتفاق مشابهی روی می‌دهد و همین اتفاق درباره اوضاع در بخش شرقی حلب و غوطه شرقی روی داد و هم اکنون ماشین رسانه‌ای با تمامی سلاح‌های خود اوضاع در ادلب را هدف قرار داده است.

ارتش سوریه طی روزهای اخیر حملات به گروه‌های تروریستی در ادلب را از سر گرفته است.

حملات ارتش سوریه  در واکنش به تداوم تنش از سوی تروریست‌های حاضر در منطقه عاری از سلاح است.

توافق منطقه عاری از سلاح بین رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در شهریور سال ۱۳۹۷ منعقد شد. بر اساس این توافق، باید یک منطقه حائل و عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و افراد مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد می‌شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب نشینی کرده و تنها نیروهای روسی و تُرک در آن مستقر می‌شدند.

ترکیه که در اجرای این توافق متعهد شده بود که تروریستها را از این منطقه خارج کند، هنوز نتوانسته است به تعهد خود عمل کند؛ زیرا تروریستها باید تا ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۷ از این منطقه خارج می‌شدند، که اتفاق رخ نداده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.