خوابگاه ریحانه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکی از خوابگاه های ملکی دانشگاه دربندرعباس است که نوساز بوده و دارای پروانه ساخت و پایان کار می باشد.

این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشته و میزان خسارت وارد شده به واحد مورد نظر هنوز اعلام نشده است.

دبیر شورای صنفی خوابگاه ریحانه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگاران ضمن انتقاد از پاسخگویی نبودن مسوولان این دانشگاه نسبت به این حادثه، گفت: از صبح امروز با مسوولان ذیربط دانشگاه تماس می گیریم اما شاهد پاسخ منطقی و مناسبی نیستیم.

کریمی بیان داشت: چند ماه پیش نیز یک حادثه مشابه در این خوابگاه رخ داد و با توجه به این شرایط باید مسوولان دانشگاه نظارت بیشتری نسبت به ابنیه و تاسیسات خوابگاه های دانشجویی داشته باشند.

 وی خاطرنشان کرد: مسوولان دانشگاه به حضور دانشجویان در خوابگاه در فصل تابستان معترض هستند، در حالی که دانشجویان پزشکی با توجه به رشته شان باید در خوابگاه بمانند و به فعالیت علمی و تخصصی بپردازند.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی از لحظه نخست در محل حادثه بودند

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص اظهارات و انتقادات دانشجویان نسبت به عملکرد مسوولان دانشگاه، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتقاد حق هر کسی است، اما انتقاد باید منصفانه و صادقانه باشد.

دکتر عبدالعظیم نجاتی زاده تصریح کرد: در نخستین لحظات وقوع این حریق مسئولان مستقر در خوابگاه اقدام به اطفاء حریق نموده و با آتش نشانی تماس گرفته و با حضور نیروهای آتش نشانی حریق به صورت کامل در همان ساعت اولیه مهار شده است.

وی بیان داشت: مسئول امور خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در ساعت اولیه با هماهنگی سایر واحدها نسبت به تامین امنیت دانشجویان در خوابگاه ریحانه دانشگاه اقدام کرده است.

نجاتی زاده گفت: رییس دانشگاه نیز با وجود اینکه در ماموریت به سر می برد، بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه ، پیگیر امور گشته و تلفنی جویای احوال دانشجویان شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: همه ساله در هنگام تعطیلی تابستانه طرح پایش و ارزیابی خوابگاههای دانشگاه در زمینه تاسیسات و ابنیه صورت می گیرد تا دانشجویان با کمترین مشکل بتوانند از خدمات بهره مند شوند.

نجاتی زاده خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان رشته پزشکی در خوابگاه ها در فصل تابستان بلامانع است و دانشگاه همواره حمایت های لازم را انجام می دهد، اما دانشجویان دیگر رشته ها نمی توانند در فصل تابستان در خوابگاه حضور داشته باشند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.