تشییع پیکر مرحوم حسین آهی که در سن ۶۶ سالگی عصر امروز (سه‌شنبه) دعوت حق را لبیک گفت، روز پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح از حوزه هنری به سمت منزلگاه ابدی او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) انجام می‌شود.

این شاعر که مدتی با سرطان لنفاوی دست و پنجه نرم می‌کرد عصر امروز دار فانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.

همچنین مجلس ترحیم و ذکر فاتحه برای حسین آهی روز شنبه (۱۲ مرداد) در مسجد بلال سازمان صدا و سیما از ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش منابع مختلف می‌گویند که اوّلین پژوهش‌های او در مباحث شعری و ادبی در سال ۱۳۵۵ ثمره می‌دهد؛ تا آن‌جا که هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده‌ بوده که کتاب «بحور شعر فارسی» را منتشر می‌سازد و در همان دوران تحسین تنی چند از بزرگان شعر فارسی نظیر دکتر شفیعی کدکنی و مهدی اخوان ثالث را بر خود برمی‌انگیزد.

آهی در دهه ۸۰، برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را برای شبکه دو سیما اجرا می‌کرد. همچنین پس از آن، برنامه رادیویی «تماشاگه راز» را برای شبکه فرهنگ مجری‌گری کرد. اجرای بخش شبانگاهی چهارشنبه‌شب‌های رادیو پیام نیز از دیگر اجراهای حسین آهی بود.

از آهی که بیش از ۲۵ کتاب پژوهشی و تصحیحی در حوزه شعر و ادبیات به‌جا مانده، مقالات بی‌شماری در مجلات و نشریات کشور از جمله «کیهان فرهنگی» و ماهنامه حافظ به چاپ رسیده بود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.