دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا رد گفتگو با شبکه "سی اسپن" گفت: وقتی در مدارس تیراندازی می‌شود، واقعا خشمگین می‌شوم. این اتفاق واقعا من را عصبی می‌کند.

ترامپ افزود: این اتفاق همه را متاسف می‌کند. پیش خود می‌گویید "چطور چنین چیزی می‌تواند اتفاق بیفتد؟" چطور ممکن است بتوان شاهد کشتار کودکان بی‌گناه و معلمان بود. این چیزی است که هرگز نمی‌تواند اندوه آن را فراموش کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، رییس جمهور آمریکا واکنش خود پس از دریافت خبر تبراندازی در مدارس را جستجوی راهکار عنوان کرد و یادآور شد که دیدگاه‌های متفاوتی درباره بهترین راه جلوگیری از بروز مجدد این تیراندازی‌ها وجود دارد.

او با اشاره به واکنش دولتش به کشتار سال ۲۰۱۸ در دبیرستانی در پارلکلند فلوریدا گفت، پس از این حادثه با بازماندگان و خانواده قربانیان این اتفاق دیدار کرده است. در این حادثه ۱۷ تن کشته شدند. دولت ترامپ پس از این تیراندازی تدابیری را برای "مقاوم‌سازی" مدارس در برابر حملات آینده توصیه کرد.

دونالد ترامپ تاکید کرد: گذر از این اتفاقات بسیار دشوار است.

برخی تحلیل‌ها حاکی از افزایش تراندازی در مدارس آمریکا در سال‌های اخیر هستند. طبق گزارش شبکه "سی ان ان" تا کنون در سال ۲۰۱۹، ۲۲ مورد تیراندازی در مدارس صورت گرفته که دست‌کم یک نفر بجز فرد مسلح طی آن‌ها کشته شده است.

دموکرات‌ها در واکنش به این تیراندازی‌ها خواستار وضع قوانین سختگیرانه‌تر در خصوص مالکیت اسلحه شده‌اند اما جمهوری‌خواهان به افزایش سیستم‌های نظارتی تاکید دارند.

مجس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها است، اوایل سال جاری میلادی دو لایحه کنترل سلاح را تایید کرد اما هیچ یک از آن‌ها در سنا با اکثریت جمهوری‌خواه تصویب نشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.