غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز امروز در جمع اهالی رسانه حضور یافت تا به سوالات آنها پیرامون برنامه های انتخاباتی جامعه روحانیت، شورای وحدت، توقیف نفتکش انگلیسی، اقدامات اخیر سپاه در خلیج فارس و ...پاسخ دهد.

مصباحی مقدم در این نشست که در محل دفتر مرکزی جامعه روحانیت مبارز برگزار شد، گفت: سیاست جموری اسلامی مبنی بر نه جنگ و نه مذاکره بلکه مقاومت نتیجه بخش بوده و برکات زیادی بر آن مترتب بوده است.

وی گفت:رهگیری و هدف قرار دادن پهپاد پیشرفته آمریکایی توسط سپاه تغییر و تحولات زیادی را در منطقه ایجاد کرد، توقیف نفتکش متخلف انگلیسی با توجه به اینکه انگلیس خود را سلطان تاریخی دریاها می‌دانست اقدامی شایسته بود و آثاری ملی و منطقه ای داشت.

اهم اظهارات وی را به نقل از فارس، مهر، ایسنا و تسنیم بخوانید؛

* این اقدام، دشمنان جمهوری اسلامی را به عقب نشینی در سیاست ها و اظهاراتشان وادار کرد و حتی رژیم صهیونیستی که آمریکا را به تحریک به جنگ با ایران می کرد سیاست سکوت پیشه کرده که حاکی از جا خوردن از این اقدام است و امارات و عربستان را به تغیر موضع و ارسال پیام هایی برای ارتباط با ایران واداشت.

* سیاست‌های مقاومتی شرایط را برای تشکیل مجلس مناسب فراهم ساخته است، ما باید وحدت حداکثری را در نیروهای انقلابی و ارزشی داشته باشیم و امیدواریم همه احزاب و شخصیت‌های ارزشی، ائتلافی بزرگ و فراگیر تشکیل داده تا با اقبال مردم روبه‌رو شود و مجلسی روی کار بیاید که کارآمدی نظام را بالا ببرد. 

* از عملکرد رئیس قوه‌قضاییه که در این مدت ایجاد امیدی در برخورد با مفاسد اقتصادی از درون و بیرون قوه اتفاق افتاده، سپاسگذاری می‌کنیم و امیدواریم که این مسیر استمرار داشته باشد.

*{ در پاسخ به سوالی درباره اقدامات مجموعه‌ای با عنوان شاجا}: شورای ائتلاف نیروهای انقلابی را من مطرح کردم و عبارت «شاجا» از طرف من مطرح نشده  است. ما از هر اقدامی مبنی بر وحدت نیروهای ارزشی حمایت می کنیم و تاکید داریم این حرکت ها باید به ائتلافی بزرگ منجر شود. ما از هر گونه اقدام و حرکتی که موجب همگرایی نیروهای انقلابی و ارزشی باشد حمایت می کنیم.

* جامعه روحانیت مبارز بنا ندارد که محوریت انتخابات را بر عهده گیرد بلکه ما به دنبال وفاق حداکثری نیروهای انقلابی و ارزشی هستیم.

* ثبات اقتصادی در کشور به صورت نسبی حاکم شده است که مدیریت خوب بانک مرکزی باعث ثبات نرخ ارز و کاهش آن شده است، استقلال عمل بانک مرکزی اهمیت زیادی دارد و دولت نباید بانک مرکزی را برای تزریق پول بیشتر تحت فشار قرار دهد و باعث افزایش نقدینگی نشوند.

*در هفته های اخیر سی و یک حزب اصولگرا در محل جامعه روحانیت مبارز حضور پیدا کردند، در دو جلسه اول ما اساسنامه جدید جامعه روحانیت را ارائه کردیم و پس از آن این جلسات ادامه پیدا کرده است و این گروه‌ها اصرار بلیغ کرده اند که جامعه روحانیت محور کار را بر عهده گیرد. ما هم البته سناریوی خودمان را با شورای وحدت در میان گذاشتیم که اگر به آن عمل و ائتلاف حداکثری حاصل شود قطعا مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز خواهد بود.

*{ در پاسخ به پرسشی درباره حضور جبهه پایداری در شورای ائتلاف اصولگرایان}: من از این موضوع خبری ندارم. می دانم که از آنان دعوت کردند اما نمی دانم حضور دارند یا نه. این را باید از خود شورای وحدت اصولگرایان پرسید.

*{در پاسخ به این پرسش که دفاتر این تشکل سیاسی در استانها تشکیل شده یا خیر }: دفاتر ما در استانها راه اندازی شده و در تهران هم در ۹ منطقه از ده منطقه راه اندازی شده اما روندی که باید برای آمادگی آنان جهت انتخابات داخلی انجام شود هنوز تمام نشده است.

* ما بنا بر این نداشته ایم که مستقلا وارد انتخابات شویم، بلکه بنا داشتیم که به ائتلاف فراگیر برسیم. در مورد نظر جامعه مدرسین در انتخابات مجلس باید بگویم که تعبیر جامعتین در مورد انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان مطرح است و در مجلس معنایی ندارد. البته درباره حضورمان در انتخابات میان دوره ای خبرگان هم به زودی اعلام نظر می‌کنیم.

*{ در پاسخ به پرسش  مبنی بر اینکه با توجه به فعالیت مستقل جبهه پایداری و یکتا برای انتخابات و سخنان محمدرضا باهنر مبنی بر اینکه جامعه روحانیت محور ائتلاف اصولگرایان نیست}: حرف آقای باهنر درست است و خود من هم بر آن تاکید کردم. نظر ما بر اجتماع حداکثری اصولگرایان است و تلاش مان بر این است که همه تشکل‌ها گردهم بیایند اما اینکه چقدر به نتیجه برسند، هنوز نمی دانیم اما امیدواریم همه گروه‌های ارزشی و اصولگرا دعوت را پاسخ گویند و به یک لیست واحد برسیم.

*{با اشاره به انتصاب فتاح به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان}:  این انتخاب بسیار شایسته بود چرا که فتاح عملکرد بسیار خوبی در کمیته امداد امام خمینی  (ره) د اشت و رضایت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را فراهم کرده بود. فتاح در ابتدای حضورش در کمیته امداد(ره) محل سابق کمیته را فروخت و پول آن راجهت تامین منابع مالی اعطای وام به نیروهای تحت پوشش کمیته امداد هزینه کرد که اقدام بسیار خوبی بود و امیدواریم این رویه در بنیاد مستضعفان هم ادامه یابد.همچنین لازم است از انتصاب آقای بختیاری برای ریاست کمیته امداد (ره) تقدیر و تشکر کنیم چرا که وی تجارب بسیار زیاد و قابل قبولی داشته است.

*از وزارت اطلاعات به جهت کشف شبکه جاسوسی سیا که در نهادها و دستگاه های مختلف کشور نفوذ کرده بودند سپاسگذاری می کنیم چرا که این اقدامات موجب افشای توطئه های دشمن و رسوا شدن آنان می شود.   

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.