سردار رمضان شریف صبح امروز در همایش تجلیل از خبرنگاران استان خراسان جنوبی گفت: باید عمیقا باور کنیم که امروز هر پیامی از سوی رسانه‌ها منتشر می‌شود برای تحقق هدفی است که صاحب رسانه آن را هدف‌گذاری کرده است. رسانه‌‎های غربی در حال حاضر تمام توان خود را بر روی بحرانی نشان دادن وضعیت فعلی جامعه و عدم امید به آینده گذاشته‌اند.

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه باید سواد رسانه‌ای را در جامعه بالا ببریم بیان کرد: سواد رسانه‌ای به ما کمک می‌کند تا بتوانیم پیام را تجزیه و تحلیل کنیم و متوجه شویم چه بخشی از آن درست است. سازمان علمی فرهنگی یونسکو در چند سال پیش متنی را منتشر کرد که فرد با سواد فردی است که پنج سواد داشته باشد در غیر این صورت بی‌سواد است.

‌مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دنیای امروز سواد رسانه را قبل از سواد کلاسیک بیان می‌کند و در حال حاضر رسانه با تولید برخی اخبار نه تنها آگاهی بخشی می‌کند بلکه تعیین رفتار نیز می‌کند.

وی ادامه داد: به طور مثال در آستانه جنگ آمریکا علیه صدام تنها ۲۶.۵ درصد موافق این جنگ بودند اما رسانه‌های آمریکایی با یک آرشیو قدرتمند و افراد حرفه‌ای که داشتند طرحی تهیه کردند که افکار عمومی را مجاب کنند که این تعداد موافق را به بیش از ۸۰ درصد افزایش دهند.

شریف ادامه داد: در این راستا رسانه قادر است با سرعت برق کاه را به کوه و کوه را به کاه تبدیل کند و دارایی‌های ارزشمند یک ملت را ضعیف و نداشته‌های خود را فوق‌العاده قدرتمند جلوه دهد. دستاورد این انقلاب فوق‌العاده عظیم‌تر و الهام بخش‌تر از چیزی است که دشمن فکر می‌کند و هر اتفاقی که بیفتد برنده اصلی جمهوری اسلامی است. ایمان و اراده مردم ایران در طول ۴۰ سال اخیر با تجربیات متعدد به دست آمده و دشمن باید بداند دیگر ملت ایران دچار غافلگیری مجدد مانند وقتی در جنگ تحمیلی برایش پیش آمد نخواهد شد.

شریف با بیان اینکه ۴۰ سال تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت تا از این ملت حمایت شود اظهار داشت: توانمندی عظیم و بالای قدرت دفاعی کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست و رهبر معظم انقلاب به صورت روزانه و هفتگی این توانمندی را مطالبه کرده و روی آن کارشناسی کار می‌کنند. دشمن بداند دست از پا خطا کند قدرت واقعی انباشته شده جمهوری اسلامی را خواهد دید؛ داشته اصلی ملت ما معنویت و ولایت مداری است.

‌مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رئیس جمهور آمریکا فکر می‌کند به دلیل تغییر نسلی که در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده می‌تواند از این فرصت استفاده کند اما باید بداند فرزندان این ملت هوشیار هستند و به سرعت دست او را می‌خوانند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی پر محتواترین پیام جامعه امروزی است بیان کرد: دلیل عظمت جمهوری اسلامی قدرت پیام انقلاب است. امروز صهیونیست از ترسی که دارد هیاهو می‌کند وگرنه هیچ قدرتی برای آنها باقی نمانده و ما هرگز اجازه نخواهیم داد تدابیر رهبر معظم انقلاب بر روی زمین بماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.