عمار سعیدیانفر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی درباره طرح ترافیک جدید در پایتخت اظهارداشت: طرح محدوده کنترل آلودگی هوا روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ در محدوده زوج یا فرد سابق اجرا می‌شود و خودروهایی که در محدوده طرح ترافیک(حلقه اول) نیز تردد کنند از سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان فصلی‌شان کاسته می‌شود.

وی گفت: پنجشنبه‌ها از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳ محدوده طرح ترافیک تبدیل به محدوده کنترل آلودگی هوا می‌شود و طرح کنترل آلودگی هوا در هر دو حلقه اول و دوم فعال است.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی ادامه داد: در صورت تردد در حلقه اول یا دوم از ۲۰ روز تردد رایگان شهروندان در هر فصل کاسته می‌شود و در صورت اتمام ۲۰ روز تردد رایگان فصلی، عوارض محدوده کنترل آلودگی هوا که ۵۰ درصد تعرفه عوارض طرح ترافیک است به‌حساب آن‌ها منظور می‌شود.

 سعیدیان‌فر افزود: در روزهای شنبه تا چهارشنبه اگر شهروندی در هر دو محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا تردد کند، عوارض محدوده طرح ترافیک دریافت می‌شود و از ۲۰ روز تردد رایگان شهروند بابت تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا کاسته نمی‌شود.

وی افزود: پنجشنبه‌ها فقط زمان اوج صبحگاهی وجود دارد که از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح است و تسهیلات مربوط به ساکنان  محدوده‌های دوگانه نیز در روزهای پنجشنبه‌ اعمال می‌شود.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک گفت: شهروندان با مراجعه به‌حساب کاربری خود در سامانه تهران من می‌توانند تعداد روزهای استفاده‌شده از ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا در هر فصل را مشاهده و زمان تردد و سفرهای خود را بهتر مدیریت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.