علی جهانگیری، اظهار داشت: فعالیت های اقتصادی حوزه فرش در کشور قابل توجه است و این برای استان ما بسیار دارای اهمیت است، از طرفی وقتی به عنوان پایتخت فرش دستبافت شهرت پیدا کرده ایم باید یک نمایشگاه بین المللی در تبریز برپا شود.

وی افزود: در طول ۱۰ سال گذشته نمایشگاه فرش در شأن فرش آذربایجان دایر نشده است، براین اساس، استانداری با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی، مرکز ملی فرش ایران دست به دست هم داده اند تا یک نمایشگاه در سطح عالی برپا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: تلاش می کنیم نمایشگاه بین المللی فرش تبریز در ۲ سال آینده به بهترین نمایشگاه بزرگ فرش دنیا تبدیل شود.

جهانگیری از رونمایی از ۲ فرش ویژه در این نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: در این نمایشگاه از ۲ فرش ویژه ۶۰۰ مترمربعی و  ۴۰۰ مترمربعی رونمایی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه قرار بود نمایشگاه از روز چهارشنبه آغاز به کار کند، عنوان کرد: به دلیل سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی، این نمایشگاه روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نمایشگاه فرش روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بازدید عموم نخواهد داشت، افزود: بازدید عمومی از نمایشگاه روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ خواهد بود.

جهانگیری در پایان با اشاره به اینکه برپایی این نمایشگاه می تواند فرصتی برای معرفی شایسته محصولات ایرانی از جمله فرش باشد، اذعان داشت: طبق آمار حدود ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی در حوزه هنر - صنعت فرش مشغول به کار هستند براین اساس امیدواریم با کمک همه دست ‌اندرکاران، نمایشگاهی در شأن تبریز برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.