عباس فرهادیه از امضای تفاهمنامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای هدف بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در هفته آینده خبر داد و گفت: مقرر شده است این تعداد واحد مسکونی در شهرهای هدف و محروم به منظور خانه دار کردن گروه های نیازمند و آسیب پذیر فاقد مسکن، اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن مدت زمان اجرای این تفاهم نامه را تا پایان سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: به منظور اجرای این تفاهم نامه، مقرر شد تا کارگروه اصلی متشکل از هفت عضو شامل معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت توسعه‌گران عمران به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، رئیس هیأت مدیره شرکت توسعه‌گران عمران، مدیرعامل سازمان اموال و املاک ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مدیرعامل بانک مسکن، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون شهرسازی و معماری تشکیل شود.

وی ادامه داد: کمیته های اجرایی کارگروه مشترک در سه بخش تأمین زمین، تأمین مالی و شهرسازی تشکیل خواهد شد که احصاء، معرفی و شناسایی اراضی، ارزشگذاری اراضی و روش‌های واگذاری واحدهای احداثی موضوع تفاهم نامه در کمیته تأمین زمین بررسی خواهد شد.

فرهادیه اضافه کرد: بر اساس این تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فهرست متقاضیان واجد شرایط را برای کنترل فرم "ج" طبق قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به سازمان ملی زمین و مسکن ارائه و ظرف یک هفته سازمان ملی زمین و مسکن  پاسخ را به ستاد ارائه خواهد کرد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن  بیان داشت: بر اساس متن تفاهمنامه نهایی شده، شرایط و الویت‌بندی متقاضیان با رعایت مفاد ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن انجام خواهد شد.

تفاهم نامه همکاری در احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی برای گروه‌های کم درآمد با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هفته آینده در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی امضا خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.