رییس سازمان بهزیستی و معاونان وی امروز - چهارشنبه - با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

لاریجانی در این دیدار پس از استماع گزارش رییس سازمان بهزیستی با قدردانی از اقدامات این سازمان در حمایت از ایتام و افراد کم توان جسمی گفت: شفاف سازی در عملکرد سازمان بهزیستی باعث می شود اعتماد مردم به این دستگاه افزایش یابد.

وی بر توجه سازمان بهزیستی به معلولان، ایتام و افراد کم توان جسمی تاکید کرد و گفت: باید مدل هایی برای مشارکت مردم در این حوزه کشف شود تا با طیب خاطر به آن ورود کنند، زیرا همچنان که امام راحل (ره) فرمودند اداره امور کشور باید به مردم سپرده شود و زندگی آنها را نباید به ادارات گره زد.

لاریجانی افزود: لازم است خیریه ها ساماندهی شده و از ظرفیت علاقه مندان به این بخش استفاده شود.

وی همچنین در مورد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست گفت: در سپردن این کودکان به خانواده ها باید دقت های لازم از نظر فرهنگی، تدین،  سلامت روانی و توان مالی خانواده ها صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی به موضوع خشونت علیه زنان اشاره و تصریح کرد: لازم است لایحه مبارزه با خشونت علیه زنان هر چه سریعتر به مجلس ارائه شود تا در اسرع وقت تصویب و تبدیل به قانون شود که بنا به گفته رییس محترم قوه قضاییه، ظرف یکی دو هفته آینده این کار انجام خواهد شد.

لاریجانی با اشاره به گسترش خانه های سالمندان در کشور گفت: اگرچه ممکن است خانه سالمندان به تعداد محدود مورد نیاز باشد ولی بهتر است به خانواده ها برای پرستاری از سالخوردگان آنها کمک شود.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین بر توانمندسازی جامعه هدف و تحت پوشش سازمان بهزیستی و توجه ویژه به مهدکودک ها به عنوان مراکز مهم تربیت نسل آینده تاکید کرد.

در این جلسه رییس سازمان بهزیستی گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه کرد و گفت: شعار ما "به زیستن در گام دوم انقلاب" است و در پی آن هستیم که با شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی به آن دست یابیم.
قبادی دانا از تلاش برای اصلاح قانون فرزندخواندگی و تسهیل آن خبر داد.

رییس سازمان بهزیستی از رییس مجلس شورای اسلامی خواست در بحث تخصیص بودجه این سازمان، ساماندهی خیریه ها، اصلاح قانون زکات و افزایش اعتبارات برای توانمندسازی افراد تحت پوشش مساعدت داشته باشد.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.