رضا رجب زاده روز چهارشنبه در نشست ستاد خدمات سفر استان اظهار داشت: ارائه خدمات به مسافران توسط مهمانسراهای دولتی موجب چالش در کار اقامتگاه های بومگردی، هتل ها و مهمانسراهای بخش خصوصی می شود که نباید شاهد این رقابت غیرعادلانه باشیم.

وی افزود: رونق بومگردی می تواند اشتغال روستایی خراسان شمالی را متحول کند و تا کنون از این ظرفیت ایجاد شده به خوبی استقبال شده است.

وی ادامه داد: در سفر اخیر ریاست جمهوری تسهیلات خوبی در حوزه گردشگری برای استان در نظر گرفته شد که افراد علاقه مند و بخش خصوصی باید از این فرصت به خوبی بهره برده و وارد میدان شوند.

رجب زاده افزود: ایجاد مجتمع های بین راهی مورد تاکید استان است که البته اکنون مراکز خدمات رفاهی در استان بسیار کم است و ما به دنبال جانمایی و احداث این مراکز در استان به ویژه در محور بجنورد - جنگل گلستان هستیم و از فعالیت بخش خصوصی در این حوزه استقبال می کنیم.

رجب زاده با اشاره به سفر هفته آینده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خراسان شمالی، گفت: این حضور طلایی ترین فرصت برای حوزه گردشگری استان و جذب سرمایه است، زیرا گردشگری یکی از پیشران های اقتصادی و مبانی تولید اشتغال در استان است و باید تلاش کنیم تا نقش اقتصاد گردشگری در درآمد ناخالص ملی پررنگ تر شود. معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم دغدغه داشتن همه دستگاهها نسبت به موضوع گردشگری، تاکید کرد: گردشگران باید هنگام حضور در روستاهای هدف گردشگری، به آیین و رسوم مردم بومی منطقه احترام بگذارند.

رجب زاده گفت: وضعیت بهداشت و نظافت پارک های گردشگری استان باید از سوی شهرداری ها مورد بررسی قرار گیرد و مشکلات موجود برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به مناسب دانستن فرصت برگزاری هفته فرهنگی خراسان شمالی در مشهد مقدس برای معرفی استان، پیشنهاد نامگذاری روزهایی به نام شهرستان های استان را نیز داد و گفت: رویدادهای فرهنگی و تعریف جشنواره هایی متناسب با ظرفیت هر شهرستان می تواند تاثیر خوبی برای جذب گردشگر داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.