متن پیام بهرام قاسمی به شرح زیر است:

انستیتو پاستور ایران به عنوان یکی از مهمترین نماد همکاری های مشترک علمی _ پزشکی بین ایران و فرانسه در آستانه یکصدمین سال تاسیس خود قرار دارد.

مرکزی که با همکاری مدیران، پزشکان ایرانی و متخصصین فرانسوی تاسیس گردید، امروز علیرغم گذشت دهه ها سال از تحریم های ظالمانه و ضد بشری ایالات متحده آمریکا و اعمال محدودیت های تحریمی هر چه بیشتر جهت تهیه دارو و واکسن های مورد نیاز کودکان و کهنسالان تبدیل به یک انستیتوی بزرگ و کم نظیر مرجع در زمینه های: پیشگیری از بیماریهای عفونی، آموزشی، درمانی و تحقیقات بیولوژیکی و همچنین تولید انواع واکسن گردیده است به نحوی که با توجه به پیشرفت های صورت گرفته طی دهه های گذشته، این مرکز به عنوان یکی از یگانه های تولید واکسن در جهان شناخته می شود.

آیا به راستی امروز نیز ایران و فرانسه می توانند برای آیندگان چنین گام مهمی بردارند؟

در حال حاضر بزرگترین جنایت تاریخ بشری با اعمال تحریم های فرامرزی، غیرقانونی و ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران با تحکم و تعمیم آن به سایر موسسات دارویی و پزشکی حتی در اروپا در جریان است. این تحریم ها با ایجاد موانع متعدد نه تنها امکان نوآوری در عرصه های مختلف جهت حفاظت از جان انسان ها را مانع می گردند بلکه همکاری های دیرینه ناشی از تلاش بسیاری از دانشمندان و پزشکان برای مقابله با انواع بیماری های واگیر دار را متوقف و مختل ساخته است. پذیرش قوانین فرامرزی و قلدرمآبانه ایالات متحده آمریکا به خصوص در حوزه پزشکی، نقطه ای تاریک برای همیشه تاریخ خواهد ماند.

آمریکا باید به انسداد همکاری های پزشکی - دارویی میان کشورها پایان دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.