گزارش همزمان به واکنش ظریف به این موضوع پرداخته و می افزاید: ظریف که یکی از مهره های تاثیرگذار در مذکرات برجام بود این اقدام را در کرد و گفت این تحریم هیچ تاثیری در وی ندارد.

در این گزارش آمده است: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، سال گذشته ایالات متحده را از توافق برجام خارج کرد و تحریم های ایران را با هدف اعمال فشار اقتصادی بر تهران برقرار کرد.

گزارش می افزاید: برجام بخشی از میراث «باراک اوباما» و متحدان او بود که ترامپ با ادعای محدود کردن مسیر تهران برای دستیابی به بمب هسته ای از آن خارج شد.

«سی سی تی وی» می گوید: تنش های بین واشنگتن و تهران در ماه های اخیر پس از حادثه حمله به نفتکش ها در خلیج فارس که آمریکا ایران را مقصر می داند افزایش یافته است تا حدی که ایران یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را ساقط کرد.

گزارش به سخنان «استیون منوچین» وزیر جنگ اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران اشاره کرده که گفته است جواد ظریف بی پروا دستورات رهبر عالی ایران را اجرا می کند و سخنگوی اصلی آنچه که او رژیم ایران نامید در سراسر جهان است.

وی ادامه داد آمریکا یک پیام روشن به آنچه که او رژیم خواند ارسال می کند که رفتارهای اخیر آن به طور کامل ناپذیرفتنی است در حالی که رژیم ایران دسترسی شهروندان به شبکه های اجتماعی را ممنوع می کند، جواد ظریف وزیر خارجه، تبلیغات دروغین رژیم و اطلاعات غلط را از طریق رسانه ها در سراسر جهان می گستراند.

گزارش یکی از اهداف تحریم ظریف را مسدود کردن دارایی های او در آمریکا می داند اما به نقل از ظریف آورده است: «هر کس که من را می‌شناسد می‌داند که من یا خانواده‌ام ملکی در خارج از ایران نداریم من شخصاً حتی حساب بانکی هم در خارج از ایران ندارم ایران کل زندگی و تنها تعهد من است بنابراین، من هیچ مشکل شخصی با تحریم‌های احتمالی ندارم.»

سی سی تی وی می افزاید: ظریف از ۱۷ سالگی به عنوان دانشجوی روابط بین الملل در سانفرانسیسکو و دنور آمریکا زندگی کرده است و بعدا نیز از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل در نیویورک فعالیت کرده است.

گزارش در عین حال به اظهارات سناتور «کریس مورفی» عضو دموکرات کمیته روابط خارجی سنا اشاره کرده است که در توئیت خود نوشته است "اگر موضع ما واقعاً این باشد که می خواهیم با ایران مذاکره کنیم، شاید نباید مذاکره کننده اصلی آنها را تحریم کنیم."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.