هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۱۰ دلار و ۴۲ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۲ درصد سقوط کرد و به ۱۴۲۱ دلار رسید.

بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی هفته جاری خود با اشاره به نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی و تورم، کاهش نرخ‌های بهره به میزان ۲۵ واحد را تصویب کرد اما سخنرانی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست به بازار نشان داد که کاهش چشمگیر نرخ‌های بهره حتمی نیست.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا در این باره گفت: کاهش نرخ‌های بهره به شکلی که بانک مرکزی آمریکا انجام داده است، بیشتر یک سیاست بیمه است نه یک مجموعه کاهش نرخ‌های بهره و این امر اندکی ابهام ایجاد کرد.

پس از اظهارات پاول، شاخص دلار ۰.۳ درصد رشد کرد و به بالاترین حد در دو سال اخیر رسید. قوی‌تر شدن دلار طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین در عرصه تجارت نیز مذاکره کنندگان آمریکایی و چینی به مذاکراتشان در شانگهای بدون این که نشانه چندانی از پیشرفت داشته باشد، پایان دادند و توافق کردند دوباره در سپتامبر دیدار کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۶ دلار و ۱۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۵۵ دلار و ۲۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۵۲۱ دلار و سه سنت معامله شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.