خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر افزود: اما تلاش ها به منظور ادامه مذاکرات برای غیرهسته ای کردن شبه جزیره کره در هاله ای از ابهام است.

خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز از نظارت «اون» بر شلیک آزمایشی سامانه پرتاب چندگانه موشک های هدایت شونده گزارش داد. این سامانه که به تازگی تولید شده دیروز مورد آزمایش قرار گرفت.

کره شمالی که از چند ماه پیش از آغاز مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا، آزمایش های هسته ای و موشکی خود را متوقف کرده بود، پس از این توقف چند ماهه برای چندمین بار در ماه اخیر دست به آزمایش موشکی زده است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از دومین نشست سران دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام به دلیل عدم تفاهم درباره مفاهیمی همچون خلع سلاح هسته ای و سطح درخواست های دو طرف به بن بست کشیده شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای نخستین بار، سال گذشته در پایتخت سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده و توافقی کلی و دو صفحه ای را امضا کردند.
ترامپ و کیم پس از کش و قوس فراوان اوایل تیرماه 98 نیز در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.
ترامپ که به کره جنوبی رفته بود، با حضور در این منطقه با کیم دست داد و سپس به دعوت او به عنوان نخستین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا از مرز کره شمالی عبور کرده و پا در خاک این کشور نهاد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.