به گزارش یونهاپ این منابع همچنین بدون ارایه جزئیات بیشتری اعلام کردند این پرتابه ها که در آب‌های دریای ژاپن فرود آمد شبیه آزمایش های موشکی دو هفته گذشته این کشور بوده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز با تایید این شلیک ها اعلام کرد این پرتابه ها به ترتیب در ساعت های ۲:۵۹ و ۳:۲۳ دقیقه صبح از استان همگیونگ جنوبی پرتاب شدند.

کره جنوبی همچنین احتمال داد پیونگ یانگ شلیک های دیگری را انجام دهد.

بر اساس این گزارش، این پرتاب سومین پرتاب کره شمالی در ۱۰ روز گذشته است ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی بامداد روز چهارشنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد را از مکانی در نزدیکی ونسان، واقع در شرق این کشور، شلیک کرد.

کره شمالی هفته گذشته نیز دو موشک بالستیک کوتاه برد را آزمایش کرد «جئونگ کیئونگ دو» وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد که نوع موشک های آزمایش شده روز چهارشنبه مشابه موشک های هفته پیش است.

رهبر کره شمالی آزمایش های هفته گذشته کشورش را هشداری به کره جنوبی برای توقف واردات تسلیحات با فناوری های جدید و همچنین رزمایش های مشترک با آمریکا توصیف کرده است.

کره شمالی که از چند ماه پیش از آغاز مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا، آزمایش های هسته ای و موشکی خود را متوقف کرده بود، پس از این توقف چند ماهه برای چندمین بار در ماه اخیر دست به آزمایش موشکی زده است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از دومین نشست سران دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام به دلیل عدم تفاهم درباره مفاهیمی همچون خلع سلاح هسته ای و سطح درخواست های دو طرف به بن بست کشیده شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای نخستین بار، سال گذشته در پایتخت سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده و توافقی کلی و دو صفحه ای را امضا کردند ترامپ و کیم پس از کش و قوس فراوان اوایل تیرماه ۱۳۹۸ نیز در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره با یکدیگر دیدار کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.