چاینا ارگ روز جمعه نوشت: از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد و تحریم‌ها را علیه ایران اتخاذ کرد، اوضاع هر روز بدتر شده و مناسبات تهران و واشنگتن بشدت به وخامت گراییده است.

رسانه چینی با اشاره به اینکه تا دیر نشده است باید به مذاکرات بازگشت می‌افزاید: تشدید خصومت‌ها بین آمریکا و ایران شرایط را بدتر خواهد کرد و این به نفع هیچ طرفی نیست و بازیگران دیگر باید برای برون رفت از این بحران تلاش کنند.

گزارش خاطر نشان می‌کند پای انگلستان هم به این تنش‌ها باز شده است توقیف نفتکش بریتانیایی نشان می‌دهد ایران هرگز به غرب اجازه نمی‌دهد تا از این کشور باج خواهی کند.

رسانه چینی ادامه می‌دهد از سال ۲۰۱۸ میلادی که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد این کشور از برجام خارج می‌شود، تنش‌ها لفظی بود اما بتدریج طرفین به رویارویی نزدیکتر شده‌اند و هرج و مرج سیاسی منطقه را فرا گرفته است.

این گزارش تصریح می‌کند در مجموع تنش و رویارویی نظامی و نهایتاً جنگ برای کسی برد - برد نخواهد بود باید برای بیرون رفتن ازاین بحران شتاب کرد.

چاینا ارگ اضافه می‌کند تلاش‌ها برای مذاکرات تا کنون به نتیجه نرسیده است و اگر این وضعیت تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد، مسلماً شرایط در سال ۲۰۲۰ میلادی هم وخیم خواهد بود زمانی که ترامپ وارد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

گزارش تاکید می‌کند هر گونه اشتباه محاسباتی می‌تواند باعث یک درگیری جدی در منطقه شود که طبیعتاً منافع هیچ طرفی را تامین نخواهد کرد و مطابق خواست جامعه بین المللی نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.