حجت الاسلام محمد حاجی‌ابوالقاسم دولابی عضو مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: چرا باید پس از یک سال که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد تازه مهلت ۶۰ روز به آنها داده شود؟ جالب است که آنها ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران را هم با پر رویی رد می‌کنند. این جریان پس از آنکه وزیر امور خارجه رویکرد مقاومت اتخاذ کرده و سخنگوی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در جهان شده است، وی را تحریم می‌کند. قرآن در این زمینه تأکید کرده است که اگر کسی با شما دشمنی کرد نباید تن به ظلم  بدهید.

آنگونه که مهر گزارش داده، وی گفت: در برابر توقیف کشتی نفتکش به این قاعده عمل کردیم و موفق بودیم تا جایی که امروز دشمنان به انفعال و التماس افتادند.

امیدواریم حذف چهار صفر تاثیر مثبتی در اقتصاد بگذارد

حجت الاسلام یحیی صالح نیا نیز در خطبه های نماز جمعه امروز کن طی سخنانی گفت: نظام‌ بین الملل در عصر حاضر نظام اخلاق نیست، نظام ایثار وفداکاری نیست، نظام تامین منافع وگسترش قدرت است، در این سیستم کشورها یا سلطه جو هستند یا سلطه پذیر ،اگرما می خواهیم سلطه جو و سلطه پذیر نباشیم، می بایست هم قدرتمند بوده وهم منادی ارزش های اخلاقی انسانی و اسلامی در جهان باشیم. 

وی در ادامه اضافه کرد: نتیجه ساقط شدن پهپاد آمریکایی توسط ایران این شده است که در ابوظبی امارات کشورهای عربی منطقه اجلاس تشکیل می دهند، که چگونه از یمن، عراق، سوریه و سودان عقب نشینی کرده و از دخالت در این کشور دست بردارند.

صالح نیا اضافه کرد: امپراطوری غرب با رسانه های در دست خود هیچگونه حرف منطقی نداشته و به دنبال تحمیل نظرات و بسط امپراطوری خود هستند و این امر در تحریم وزیرخارجه کشورمان مشهود است.

صالح نیا همچنین گفت: امیدواریم تصویب حذف ۴صفر از پول ملی ایران بتواند در روند اقتصاد و تولید ملی ایران تاثیر گذاری مثبت داشته باشد.

رسوایی آمریکا در برجام، صدای موافقان مذاکره را هم درآورد

حجت الاسلام محمد مختاری هم ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه بیرجند گفت: در ۴۰ سال گذشته در عرصه های مختلف چه جنگ نظامی و چه فتنه گری ها در برابر آمریکا به موفقیت رسیدیم، نمونه بارز موفقیت ایران در برابر آمریکا سرنگون کردن پهباد آمریکایی است.

بنا به گزارش مهر وی با بیان اینکه راه موفقیت ملت ایران مقاومت فعال و بازدارنده است، ادامه داد: ما یک بار پای میز مذاکره با آمریکا نشستیم ولی آنها هیچگاه به تعهدات خود در برجام عمل نکردند که این اتفاق به بصیرت و روشنگری مردم افزود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه تحریم وزیر امور خارجه ایران نشانه ضعف آمریکا است، یادآور شد: رسوایی آمریکا در برجام به قدری بود که حتی صدای اعتراض موافقان مذاکره را هم درآورد.

دوگانگی رفتار آمریکایی ها نشان از گیج شدنشان است

همچنین بنا به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه گفت:  آمریکا از یک سو حرف از دیپلماسی می زند و از سوی دیگر شخص وزیر امور خارجه را تحریم می کند و این دو گانگی در رفتار و گفتار نشانه این است که سران ایالت متحده دچار گیجی شده اند.

وی به توقیف نفتکش انگلیسی هم اشاره کرد و گفت:  تا دیروز انگلیس هر تصمیمی که در ایران می خواست می گرفت اما قدرت کشور ایران امروز به گونه ای است که با واسطه خواستار آزادی نفتکش خود هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.