آسوشیتدپرس گزارش داد، در حالی که بیش از ۲۰ دموکرات در رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکاشرکت کرده‌اند، مایکل مور می‌گوید دوست دارد یک نفر دیگر یعنی میشل اوباما همسر باراک اوباما رییس‌جمهور قبلی آمریکا هم به رقابت اضافه بشود.

با وجود اینکه بانوی اول سابق ایالات متحده بارها هم در مصاحبه‌ها و هم در کتاب خاطرات سال ۲۰۱۸ خود یعنی «شدن» گفته دنبال مقام سیاسی نیست، مور چهارشنبه شب در مصاحبه‌ای به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت او را به عنوان «تنها فردی که می‌تواند ترامپ را خرد کند» می‌بیند.

این فیلمساز گفت: هر کسی که الان میشل اوباما را تماشا می‌کند می‌داند که او یک آمریکایی محبوب است و می‌تواند ترامپ را شکست بدهد. او در مباحثه‌ها ترامپ را شکست خواهد داد، ترامپ نمی‌تواند به او زور بگوید و نمی‌تواند رویش لقب بگذارد.

این کارگردان هالیوودی اضافه کرد: فقط فیلم‌های تور کتاب او در سراسر کشور را دنبال کنید. دارد در میدوست در سالن‌های ۱۵ هزار نفره جلسه می‌گذارد و این سالن‌ها آنقدر پر هستند که باید عذر مردم را بخواهند. روی صحنه بسیار قدرتمند و خوب است و آدم با نگاه کردن به او می‌داند که می‌تواند برنده شود.

کارگردان «فارنهایت ۹/۱۱» اقرار کرد که بعید است اوباما نامزد بشود، اما گفت کسی تا به حال مستقیم از او درخواست نکرده و حالا مردم باید به او بگویند کشورش به او نیاز دارد و باید به آن خدمت کند.

مور توضیح داد که هیلاری کلینتون هم با اختلاف ۳ میلیون رای توانست در سال ۲۰۱۶ رای عمومی را از آن خود کند اما در نهایت شکست خورد. او گفت به همین دلیل فقط شکست دادن ترامپ کافی نیست و باید او را خرد کرد.

با این حال اوباما تنها امید مایکل مور نیست. با وجود اینکه این کارگردان برنده جایزه اسکار منتقد تعدادی از استراتژی‌های دموکرات‌هاست، همچنین گفت چهار کاندیدا شانس شکست دادن ترامپ را در انتخابات ۲۰۲۰ دارند: سناتور برنی سندرز، معاون رییس‌جمهور سابق جو بایدن، سناتور الیزابت وارن و سناتور کامالا هریس.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.