عبدالامیر خوانساری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور باید در زمینه نحوه قیمت گذاری بلیت هواپیما در کشور تجدیدنظر کند،بیان کرد: همزمان با ورود شهروندان عراقی به ایران در فصل تابستان از طریق مرز شلمچه و چذابه برای انجام مسافرت به دیگر نقاط ایران به ویژه تهران و مشهد، شاهد این وضعیت هستیم.

وی ادامه داد: در این ایام تقاضا برای بلیت به شدت افزایش می یابد و به همین دلیل برخی از شرکت های هواپیمایی به استناد این دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر اینکه قیمت بلیت را سقف و کف بازار تعیین می کند، به افزایش نرخ بلیت دست می زنند.

او با بیان اینکه بارها در این خصوص مراتب اعتراض و گلایه مردم را به سازمان هواپیمایی کشوری منعکس کرده ایم، افزود: مردم از این وضعیت به شدت ناراحت هستند و نیاز است تصمیم گیری جدی در این زمینه صورت بگیرد.

خوانساری همچنین درباره نرخ بلیت در برخی از پروازهای اهواز - مشهد ، گفت: بعضی از پروازهای این مسیر نیز دچار همین نوع گرانی ها است.

شرکت های هواپیمایی و حقوقی مصرف کننده ای که رعایت نمی شود

خوانساری با بیان اینکه در کشور ما به خاطر مسافرت تابستانه برخی شهروندان عراقی در سفر به ایران، قیمت بلیت بالا می رود، گفت: اما شرایط در کشور عراق به این شکل نیست و آنها از نرخ مصوب برخوردار هستند.

وی با اینکه این شرایط در کشور ما برای کسانی که قصد مسافرت دارند ظالمانه است و آنها در تنگنا قرار می گیرند، افزود: شاید مسافران عراقی حاضر باشد برای بلیت هواپیما حتی ۱۰۰ دلار هم پرداخت کنند اما این شرکت های هواپیمایی هستند که باید برای مردم ارزش قایل باشند.

رییس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خوزستان با طرح این سوال که چرا اینگونه شرکت ها وقتی سوخت یارانه ای دریافت می کنند به خود اجازه می دهند چنین بلایی سر مردم آورند، گفت: قیمت بلیت هواپیما به معضلی برای مردم تبدیل شده و این روند نباید بیش از این ادامه داشته باشد.

وی با تاکید بر انجام نظارت عالیه بر شرایط هرج و مرج به وجود آمده در عرضه قیمت بلیت هواپیما در اهواز ادامه داد: هرچند که خود سازمان هواپیمایی کشوری عامل به وجود آمدن این شرایط در نرخ پروازها است.

گرانی بلیت قطار اهواز - تهران برای مردم خوزستان

وی همچنین گرفتاری دیگر حوزه مسافری در استان خوزستان را گرانی بلیت قطار بیان کرد و گفت: برای مثال بلیت قطار اهواز - تهران به سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال رسیده و مردمی که در گرمای ۵۰ درجه زندگی می کنند را با مشکلاتی همراه کرده است.

این فعال حوزه گردشگری یادآور شد: اقدام عجیب دیگری که شرکت راه آهن کشور انجام داده حذف قطارهای ۶ تخته در مسیر ریلی خوزستان به دیگر نقاط است.

به گفته وی جایگزینی قطارهای VIP در مسیر خوزستان می توانست همزمان با تردد قطارهای ۶ تخته باشد تا شهروندان بتوانند از گزینه های بیشتری برای انتخاب قیمت بلیت برخوردار باشند.

بر اساس این گزارش، مسئولان فرودگاهی پیش از این اعلام کرده بودند که با توجه به اعزام زائران خانه خدا تعداد زیادی از پروازها درگیر این اعزام ها هستند و همین امر باعث افزایش قیمت بلیت هواپیما در خطوط هوایی داخلی شده است.

تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، رشت، تبریز، بندرعباس، ساری، مشهد، کیش، عسلویه و خارک مسیرهای پروازی رفت و برگشت از فرودگاه اهواز است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.