اواسط خردا ماه سال جاری محمد بطحایی وزیر پیشین آموزش و پرورش به منظور شرکت در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا داد که پس از آن سیدجواد حسینی با حکم رئیس جمهوری به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

طبق قانون اساسی رییس‌ جمهور می‌ تواند برای‌ وزارتخانه‌ هایی‌ که‌ وزیر ندارند حداکثر برای‌ مدت‌ سه‌ ماه‌ سرپرست‌ تعیین‌ نماید، بر همین اساس پایان مهلت سرپرستی وزارت آموزش و پرروش از سوی سید جواد حسینی ۱۹ شهریور است و رئیس جمهور باید تا پیش از این مهلت وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

در همین راستا علی ربیعی سخنگوی دولت درباره زمان معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس برای اخذ رای اعتماد به خبرآنلاین گفت: در این زمینه هنوز فرصت باقی است و رئیس جمهور به هر جمع بندی که برسند به سرعت اعلام خواهند کرد. من از گزینه های پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت برنامه ای برای معرفی وزیر زن در دستور کار دارد یا خیر، افزود: دولت در این زمینه منعی ندارد اما ما امروز باید بتوانیم بهترین انتخاب را انجام دهیم تا فرد معرفی شده هم به مسائل دانش آموزی اشراف داشته باشد و هم اینکه دانش آموزان و معلمان اطمینان خاطر داشته باشند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای دولت وزیر زن یا مرد هیچ تفاوتی ندارد بلکه بیشتر بر این تاکید داریم که وزیر خوب و کارآمدی انتخاب شود که بتواند مسائل دانش آموزی و معلمان را در این شرایط به بهترین شکل مدیریت کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.