بلومبرگ گزارش داد، بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه هفته گذشته سرانجام پس از مدت‌ها انتظار برای نخستین بار در طول ۱۰ سال اخیر نرخ بهره را کاهش داد. این تصمیم فدرال رزرو معاملات بازار ارز را تحت تاثیر خود قرار داد و باعث تقویت دلار در معاملات ارزی شد. از آنجایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکنون بارها و بارها از بالا بودن ارزش دلار انتقاد کرده و آن را به ضرر رقابت پذیری محصولات این کشور دانسته است، برخی از فعالان نسبت به دخالت مستقیم دولت آمریکا در بازار ارز در صورت تداوم تقویت دلار نگران هستند.

لری کودلو، مشاور اقتصادی ترامپ در واکنش به این نگرانی‌ها به فعالان اقتصادی آمریکا اطمینان خاطر داد که دولت آمریکا قصد مداخله در عملیات بازار ارز را ندارد و رئیس جمهور آمریکا تا کنون برنامه‌ای برای کاهش ارزش دلار نداشته است.

پیش تر رئیس جمهور آمریکا در جمع خبرنگاران گفته بود که دلار بیش از حد قدرتمند است و این مساله کار شرکت های آمریکایی برای افزایش صادرات را دشوار ساخته است. وی هم‌چنین اتحادیه اروپا و چین را به تضعیف عمدی واحدهای پولی خود به منظور پیروزی در جنگ تجاری متهم کرده بود.

کودلو هم‌چنین با استقبال از تصمیم اخیر بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره گفت که فدرال رزرو در مسیر درستی قرار گرفته است. وی افزود: فدرال رزرو با پایان دادن به سیاست های انقباضی خود کار درستی کرد. من که تورم نگران‌کننده‌ای نمی‌بینم!

کودلو به مانند ترامپ از طرفداران کاهش نرخ بهره به منظور تقویت رشد اقتصادی محسوب می شود و پیش‌تر گفته بود که کاهش نرخ بهره در شرایط کنونی، خواست فعالان تجاری و اقتصادی است و امیدوار است که فدرال رزرو صدای این افراد را بشنود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.