«چانه‌ زنی از بالا»؛ استراتژی که این روزها بازهم پرونده آن روی میز اصلاح طلبان گذاشته شده و تلاش دارند تا در چندماه مانده به انتخابات مجلس فضا را برای رایزنی با نهادهای تاثیرگذار در روند انتخابات باز کرده تا شاید از فشارها و استرس های ناشی از ردصلاحیت کاندیداهایشان در انتخابات پیش رو کاسته شود.

در همین راستا مدتیست که دوباره زمزمه‌ گفت‌وگو و مذاکره اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان بلندتر از قبل شنیده می شود تا آنجا که جواد امام از اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رسما اعلام می‌کند که جریان چپ آماده گفت‌وگو با شورای نگهبان است. 

روز گذشته نیز خبرهایی درباره جلسه برخی احزاب و چهره‌های سیاسی اصلاح طلب با وزیر کشور به گوش رسید و این سوال که آیا این جلسه با اخبار جسته‌و گریخته درباره گفت‌وگو با اعضای شورای نگهبان ارتباط دارد؟

حسین کمالی دبیرکل حزب کارگر از جمله افرادی بود که در این جلسه حضور داشت. او درباره چند و چون این جلسه توضیحاتی به خبرآنلاین داد اما مهمترین بخش این توضیحات انجا بود که گفت مذاکره با شورای نگهبان در فرایند گفت‌و گوهای اصلاح‌طلبان قرار دارد.

در ادامه توضیحات این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره جلسه با وزیر کشور را می‌توانید بخوانید:

*****

آقای کمالی! روز گذشته خبر دیدار اصلاح طلبان با وزیر کشور رسانه ای شد، این جلسه با چه محوری تشکیل شد و چه مباحثی در آن مطرح شد؟

جلسه هم‌اندیشی احزاب اصلاح‌طلب با وزیر کشور و معاون سیاسی وزارت کشور بود.

چه موضوعاتی مطرح شد؟

در این جلسه که تعدادی از احزاب و شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب حضور داشتند گفت‌وگوهایی درباره آینده انتخابات و آینده فعالیت‌های سیاسی در کشور انجام شد.

مثلا پیرامون آزادی عمل احزاب یا نوع فعالیت‌های انها در انتخابات بود؟

در حقیقت در این جلسه نظر احزاب درباره نوع فعالیت‌های سیاسی و توقعاتی که حکومت و نظام دارند مطرح شد و متقابلا توقعات حکومت از فعالیت احزاب درباره افزایش مشارکت سیاسی مطرح شد و یکسری گفت‌وگوهای ریشه‌ای و پایه‌ای در این زمینه شکل گرفت که در آینده هم قرار است این جلسات ادامه پیدا کند تا انشالله به نتیجه برسیم.

پاسخ وزارت کشور به انتقادات احزاب چه بود؟

جلسه پرسش و پاسخ نبود بلکه یک ‌گفت‌وگو بود که هر کسی نظرات خودش را در موضوعات مختلف مطرح می‌کرد و طبیعتا وزرات کشور در رونق و افزایش فعالیت‌های احزاب سیاسی و برگزاری انتخاباتی پرشور در آینده سخن گفت.

اخیرا صحبت‌هایی درباره مذاکرات میان اصلاح‌طلبان و اعضای شورای نگهبان به گوش می‌رسد چقدر احتمال دارد این جلسه مقدمه‌ای باشد برای مذاکره با شورای نگهبان به عبارت دیگر چقدر این احتمال وجود دارد که وزارت کشور واسطه میان اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان قرار بگیرد؟

در فضای سیاسی هر احتمالی وجود دارد.

آیا درخواستی در این رابطه در جلسه با وزیر کشور مطرح شد؟

درخواستی مطرح نشده است اما طبیعتا در فرایند این گفت‌وگوها شورای نگهبان هم قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.