ابولقاسم رئوفیان فعال سیاسی اصولگرا درباره وحدت و اتحاد اصولگرایان در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی به نکاتیاشاره کرده است. در ادامه این گفتگو را بخوانید. 

اصولگرایان در تلاش‌اند تا بالاخره به اتحاد انتخاباتی برسند. آیا موفق خواهند بود؟

نتیجه‌ای که تاکنون باید در راستای اجماع‌ نسبی و لازم برای رسیدن به پیروزی در انتخاب مجلس‌ یازدهم حاصل می‌شد، حاصل نشده است. به‌ هر حال جبهه اصولگرایی جبهه‌ای وسیع است و طیف‌های اصولگرا با استراتژی واحد اما روش‌های مختلف معتقدند باید در انتخابات پیش رو حضوری چشمگیر داشته باشند تا بتوانند پیروز عرصه رقابت باشند. این پیروزی هم حاصل نخواهد شد الا اینکه به اجماعی نسبی و لازم برسند. حتی به نظرم دنبال این هستند تا اصولگرایان در فضایی خوش‌باورانه از تلاش برای رسیدن به وحدت و همنشینی دست بردارند و فکر کنند که در هر شرایطی پیروز انتخابات اسفند ۹۸ هستند. به هر حال فضا، فضایی مطلوب برای اصولگرایان نیست.

 

 اصولگرایان با چه راهکارهایی می‌توانند فضایی را که به زعم شما مطلوب نیست ترمیم کنند؟

لازم است اصوگرایان دست از برخی اختلافات بردارند و همچنین سهم‌خواهی‌های انتخاباتی را کنار بگذارند و فکر نکنند با جمع شدن تعداد اندکی که خوش‌باورانه خودشان را لیدر جریان اصولگرایی می‌دانند،‌ می‌توانند سازوکاری منطقی برای راهبرد انتخاباتی اصولگرایی تعیین کنند. در واقع همه باید مثل دانه‌های شانه کنار یکدیگر قرار بگیرند و با همنشینی بحث و گفت‌وگو کنند و شرایط را آسیب‌شناسی کنند. همچنین زیاده‌خواهی و زیاده‌طلبی را کنار بگذارند و به شاخص‌های نمایندگی در مجلس آینده فکر کنند. 

علاوه بر اینها اصولگرایان نباید به قبیله‌گرایی و قوم‌گرایی توجه کنند تا از این طریق بتوانند به رفع مشکلات کشور و کاستن دغدغه‌های مردم بیندیشند. متاسفانه در جمع اصولگرایان هنوز به این مهم توجه زیادی نمی‌شود. بنابراین مادامی که اصولگرایان اصلاح نشوند و مردم احساس نکنند که واقعاً طیف‌های جبهه بزرگ اصولگرایی آنها را نسبت به هر چیز دیگری در اولویت می‌دانند و با هدف خدمت به مردم به فکر مجلس‌نشین شدن هستند و همچنین خیال سوداگری را در سر ندارند و به شعارهای پوپولیستی و مردم‌فریب پشت می‌کنند، طبیعی است که اقبالی به اصولگرایان نشان نخواهند داد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.