به گزارش روزنامه ساوت چاینا طرح این همکاری در چارچوب یک توافقنامه در سال ۲۰۱۷ میلادی و در حضور شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و با حضور بیل واکر فرماندار وقت آلاسکا امضا شد.

با این حال مایک دان لیوی فرماندار جدید آلاسکا می گوید همکاری با طرف ها و شرکت های چینی می تواند نگرانی های امنیتی برای آلاسکا داشته باشد و دولت تصمیم گرفته است از این برنامه مشارکت که به طرح گاز طبیعی مایع آلاسکا شهرت یافته است، صرف نظر کند.

قراربود شرکت های چینی در اجرای یک طرح گاز طبیعی مایع با آلاسکا همکاری کرده و برای خرید ۷۵ درصد از سهم آن سرمایه گذاری کنند اما دولت جدید قرارداد را تمدید نکرده است.

پیشتر در سال ۲۰۱۶ میلادی آلاسکا قراردادهایی را با بریتیش پترولیوم و اکسون موبیل اجرا می کرد و ظاهرا دولت جدید می گوید که بهتر است بار دیگر همکاری ها با شرکت های بزرگ نفتی بجای چینی ها از سرگرفته شود.

ایالت آلاسکا بزرگترین ایالت آمریکا است این ایالت شبه جزیره ای در شمال غربی آمریکا شمالی است آلاسکا به همراه جزایر هاوایی دو تکه جدا از ایالت متحده آمریکا هستند که به ترتیب ایالات های چهل و نهم و پنجاهم آن به‌شمار می‌روند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.