لیندسی گراهام سناتور ارشد آمریکایی از تصمیم ترامپ برای خروج کامل از افغانستان انتقاد کرده و گفت: خروج کامل از افغانستان اشتباه است. 

گراهام در گفتگو با واشنگتن‌پست گفت: به دلیل ادامه وجود خطر تروریسم در افغانستان که ناشی از فعالیت القاعده و داعش که طالبان کنترلی بر آن ندارد، خروج کامل از افغانستان تهدیدی علیه آمریکا خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر ما به خواست طالبان برای خروج از افغانستان عمل کنیم، این موضوع توانایی ما در مورد حملات احتمالی آینده به آمریکا و متحدانمان را زیر سوال می‌برد. 

به نوشته این روزنامه آمریکایی گراهام  متحد اصلی ترامپ بوده و در سیاست های مختلف از وی حمایت کرده است،‌ اما خروج آمریکا از افغانستان را برای رسیدن به منافع کوتاه مدت اشتباه می‌داند.

این سناتور آمریکایی تاکید کرد: خروج از افغانستان عواقب بسیار بدتری از خروج از عراق خواهد داشت و این به معنای اتخاذ سیاست مرزهای باز در افغانستان است که عبور و مرور تروریسم را در آنجا فراهم خواهد کرد. 

گراهام در خاتمه یادآور شد که خروج از افغانستان اشتباه و خطرناک است. 

این در حالی است که ترامپ ادعا کرده در حال کاهش سربازان از افغانستان است و به زودی نیمی از نیروهای این کشور خاک افغانستان را ترک خواهند کرد. 

ترامپ با توجه به عملکرد ضعیف در سیاست خارجی، خروج از افغانستان را به عنوان برگ برنده برای انتخابات سال آینده آمریکا در نظر گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.