رضا اباذری کارشناس سفر و گردشگری و رییس سابق انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی، گردشگری و زیارتی استان تهران درباره علت تاثیر گذاری بالای جایزه سفرهای خارجی در جذب مشتریان به ایلنا گفت: سفر جاذبه ای است که باعث می شود تا مردم، دنیا و فرهنگ ها را ببینند.

وی با اشاره به خاطره حذف جایزه بنز الگانس در یکی از بانک ها گفت: قطعا جوایز بزرگ توجه بیشتری را جلب می کنند و مردم از جایزه های کم هزینه استقبال چندانی نمی کنند.

اباذری افزود: توصیه این است که استارت آپ ها بخشی از جوایزشان را نیز بر روی گردشگری داخلی متمرکز کنند. اما باید در نظر داشت مخاطب هر سفر نیز متفاوت است. فردی که به کیش می رود، هر سال به کیش می رود و فردی که سفر خارجی می رود نیز مخاطب دائم همان سفر است.

وی افزود: اینکه مسافران و رانندگان تاکسی آنلاین ها به سفرهای خارجی می روند، فرصتی است تا با فرهنگ و آداب و رسوم سایر ملل نیز آشنا شوند. اباذری علت رونق گردشگری خارجی را درآمد بالای این بخش توصیف کرد و افزود: گردشگری منحصر به تفریح نیست و انواعی مثل گردشگری درمانی و طبیعت گردی و امثال آن دارد. وی گفت مثبت کردن تراز گردشگری نیاز به حمایت دو طرفه از گردشگری خارجی و داخلی دارد. اباذری گفت: ایجاد توازن در ورودی و خروجی گردشگری امری مناسب است، اما اینکه تاکید داشته باشیم که مردم حتما جذب سفرهای داخلی شوند، اینچنین نیست. زیرا عبارت "قل سیرو فی الارض" نیز به کل جهان اشاره دارد و سفر را محدود به سفر داخلی نمی کند. لازم به ذکر است که سمینار رقابت های استارت آپی سمیناری رایگان در دانشگاه امیرکبیر است که به معرفی و فرهنگ سازی کسب و کارهای آنلاین می پردازد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.