جدایی متعدد بازیکنان و  پرونده‌های کثیر در فیفا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات استقلالی‌ها در سال‌ها گذشته بوده و این تیم را حسابی به حاشیه کشانده است.

پرونده پروپئیچ یکی از آن پرونده‌هایی بود که استقلال را تا آستانه محرومیت از لیگ قهرمانان آسیا و خرید در دو پنجره نقل و انتقالاتی پیش برد و حسابی ذهن استقلالی‌ها را بهم ریخت.

جدایی بازیکنان هم در هر پنجره نقل‌وانتقلاتی به یک مشکل بزرگ برای استقلالی‌ها تبدیل شد و باعث شده تا ثبات از استقلال برود و این تیم نتایج لازم را نگیرد.

حالا یکی از مدیران باشگاه گذشته باشگاه استقلال از نقش دلالی را در باشگاه استقلال پرده برداشته که روی این دو موضوع تاثیرگذار بوده و باعث نابودی استقلال در سال‌های اخیر شده است.

پندار توفیقی در این‌باره به تسنیم گفت: «قرارداد پروپیچ در زمان بزرگوارانی که مسئول نقل و انتقالات بودند، دو ساله بسته شده بود. از سال اول قرارداد پروپیچ ۱۰۰ هزار دلار مانده بود و قرارداد سال دومش ۳۳۰ هزار بوده که مجموع آن ۴۳۰ هزار دلار می‌شد. آن زمانی که علیرضا منصوریان او را نخواست، نامه‌نگاری کردیم که برگردد و در تمرینات شرکت کند. همان دلالی که سیدمجید حسینی را از استقلال جدا کرد، با پروپیچ کار می‌کرد. من نام این شخص را در شهریور یا مهر سال ۹۶ به حراست فدراسیون فوتبال دادم، کسی که بلاهای زیادی سر استقلال، سپاهان و پرسپولیس آورد، اما فدراسیون هیچ عکس‌العملی نشان نداد. این آقا همان شخصی است که به عنوان ایجنت توزی معرفی شد. خیلی از بازیکنان تحت نظر او بودند. البته او ایجنت نیست و دلال است. او ایجنت رسمی فدراسیون فوتبال هم نیست. کاوه رضایی را هم او به استقلال آورده بود. ما رضایی را در کورس رقابت با پرسپولیس گرفتیم. قرارداد سال اول کاوه یک میلیارد به همراه ۶۰۰ میلیون آپشن بود. قرارداد سال دوم ۲۰ درصد اضافه می‌شد و در ایران تنها برای استقلال می‌توانست بازی کند. آن دلال که نام مختصرش «م . ا» است، با لجبازی رضایی را به شارلوا برد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.