سرهنگ فرزاد تاجره در این خصوص افزود: اواخر اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، وقوع یک‌فقره سرقت زانتیا به کلانتری ۱۳۴ شهرک‌قدس اعلام و شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با آغاز تحقیقات پلیسی، سرقت مشابه دیگری نیز به سرکلانتری اعلام و مشخص شد سارقان در این فقره از سرقت نیز یک‌دستگاه خودروی زانتیا دیگر سرقت کرده‌اند. با تحقیقات میدانی از محل‌های وقوع سرقت، مشخص شد سارقان دو  نفر بوده و با استفاده از یک‌دستگاه پژوپارس اقدام به سرقت زانتیا می‌کنند.

سرکلانتر دوم پایتخت با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی پلاک انتظامی خودرو سارقان شناسایی شد، تصریح کرد: در گام بعدی مشخص شد خودروی متهمان سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت در سامانه پلیس دارد.

سرهنگ تاجره اضافه کرد: در گام بعدی تحقیقات پلیسی تصویری از چهره سارقان به دست آمد و در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد متهمان از سارقان سابقه‌دار بوده و مخفیگاه آنان در شهر مریوان و کامیاران است.

وی گفت: با اخذ نیابت قضائی هر دو متهم در  دو عملیات مستقل و مجزا در مخفیگاه‌شان دستگیر و در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به سرقت خودروهای زانتیا گفتند که پس از سرقت خودروها در شهر تهران آنها را به گاراژی در یک شهرستان‌مرزی منتقل و پس از تغییر شناسه‌های خودرو به‌صورت سند نمره می‌فروختند.

سرکلانتر دوم پایتخت با بیان اینکه متهمان در بازجویی‌ها به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، گفت: در گام بعدی سه همدست دیگر سارقان نیز شناسایی و در بازرسی از گاراژ مذکور سه‌دستگاه خودرو زانتیا کشف شد.

سرهنگ تاجره افزود: علاوه بر سه خودرو کشف شده از مخفیگاه متهمان، پنج‌دستگاه خودرو قطعه قطعه شده، ۳۰ قطعه درب خودرو، ۲۰ قطعه درب صندوق عقب خودرو، ۱۰ قطعه داشبورد، دو قطعه موتور و گیربکس و شش باک بنزین کشف شد. متهمان برای کشف جزئیات پرونده در اختیار ماموران عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس قرار دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.