ایندیپندنت گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک توییت متعلق به کیتی هاپکینز، یک فعال راست افراطی که در آن به صادق خان به سبب افزایش جنایات با چاقو در شهر لندن حمله کرده بود را بازنشر کرد.

هاپکینز در این توییت که چند روز پیش منتشر کرده بود نوشت: شهردار "فینگیلی" شهر "لندنستان" هرگز تا بدین حد محبوبیتش را از دست نداده بود. او اکنون نرخ محبوبیت منفی دارد چون شهر ما شهر چاقوکشها شده است.

او در ادامه این توییتش نوشت: "لندن لیاقت یک شهردار بهتر را دارد. خان را بیرون بیندازید!"

توییتر ترامپ

او در ضمیمه این توییتش نیز تصویری از گزارش خبری یک روزنامه را منتشر کرد که در آن عنوان شده بود، نرخ محبوبیت صادق خان به پایین ترین حد خود در طی دوران انتصابش به عنوان شهردار شهر لندن رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه اقدام به بازنشر این توییت و همچنین یک توییت دیگر هاپکینز در انتقاد از آنگلا مرکل،‌ صدر اعظم آلمان کرد. هاپکینز در توییت دومش آنگلا مرکل را از بابت جرایم ارتکابی مهاجران در کشور آلمان مقصر دانسته بود.

در ماه‌های اخیر دونالد ترامپ چند بار دیگر نیز به تمسخر صادق خان هم از بابت سابقه عملکردش به عنوان شهردار شهر لندن و هم از بابت قد نسبتا کوتاهی که دارد، پرداخته بود.

در ماه ژوئن گذشته ترامپ در توییتی که در حین سفرش به انگلیس علیه صادق خان منتشر کرده بود نوشت: خان خیلی زیاد من را یاد شهردار بسیار احمق و بی کفایت شهر نیویورک کشورمان، دبلاسیو، میندازد که به نوبه خودش کارش را وحشتناک انجام داده و قدش نیز نصف او است.

اواخر همان ماه نیز ترامپ یک توییت هاپکینز را علیه صادق خان بازنشر کرده بود که در آن پایتخت انگلیس را "لندنستان" خطاب کرده بود؛ عبارتی که در عین حال حمله به جامعه مسلمانان این شهر نیز محسوب می‌شود.

صادق خان که یک مسلمان است، از جمله منتقدان دونالد ترامپ و همچنین از مخالفان رویکرد دولت انگلیس در در خودداری از انتقاد کردن از ترامپ به خاطر مواضع نژادپرستانه و توهین آمیزش است.

صادق خان نیز در ماه ژوئن در اظهاراتی ترامپ را با فاشیستهای قرن بیستم مقایسه کرده و از او با عبارت "یک کودک ۱۹۰ سانتی در کاخ سفید" یاد کرده بود.

آمارها نشان می‌دهند که اگرچه چاقوکشی در شهر لندن افزایش یافته اما در مجموع چاقوکشی در سراسر انگلیس به طرزی بی سابقه افزایش یافته و این مشکل تنها محدود به شهر لندن نبوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.