علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه، به تحریم وزیرخارجه از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا همواره پایه‌های سیاست خارجی خود را بر شن های روان استوار کرده و با دولت‌های برآمده از ملت و مردم، سرِ خصومت دارد. تحریم ظریف تهاجم به شخص نیست تهاجم به نظام، دولت و ملت است. جامعه مدنی ما پشت سر ظریف و نظام دولت ملت قرار می‌گیرد.

بخش های مهم اظهارات سخنگوی دولت را در ادامه بخوانید؛

* امریکا می خواهد القا کند در ایران یک ملت و یک دولت و یک نمایندگی واحد ملی وجود ندارد. اما این تهاجم چنان ناشیانه بود و چنان نسنجیده بود که جامعه مدنی ما را پشت سر ظریف و در حقیقت پشت سر دولت-ملت حقوقی و قانونی ایران متحد کرد

*اعلام تحریم ظریف از سوی آمریکا  خلاف همه روندهای دیپلماتیک و اتفاقی بی سابقه در تاریخ دیپلماسی جهان است اینکه دولتی دائما ادعای مذاکره کند و بعد وزیر خارجه همان کشوری را که دعوت به مذاکره می کند تحریم کند اگر مضحک نیست چیست؟

* آمریکا باید بداند از نظر جمهوری اسلامی ایران ظریف مسئول سیاست خارجی ایران است و هیچ حاکمیت دوگانه ای در ایران وجود ندارد.

*ظریف هم مسئول سیاست خارجی ما است. هم مسئول دیپلماسی عمومی ما است و هم مسئول مسایل سیاسی و امنیتی و هر مسیر دیپلماتیکی از طریق ایشان باید بگذرد و اینکه آمریکایی ها ایشان را تحریم کرده اند خودشان را از گفتگو و دیپلماسی محروم کرده اند.

*اخیرا شاهد حمایت مقام معظم رهبری از  ظریف بودیم. حمایت چندین باره رهبری از ظریف که فرمانده دستگاه سیاست خارجی کشور است موید نادرستی تحلیل کاخ سفید درباره او است.

 

*{درباره خبر دعوت کاخ سفید از ظریف}: در دیدار با یک‌ سناتور آمریکایی از ظریف دعوت می‌کنند که برای ملاقات به کاخ سفید بیایید و بلافاصله او را تحریم می‌کنند.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.