هواشناسی مازندران  روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از اواخر روز دوشنبه ۱۴مرداد به دلیل شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود که در نتیجه آن دریا از سمت غرب مواج خواهد شد که این وضعیت تا روز جمعه ۱۸ مرداد ادامه خواهد داشت.

بر این اساس طی این مدت بیشینه سرعت وزش باد تا ۱۵ متر بر ثانیه ۵۴ کیلومتر بر ساعت پیش‎بینی می‎شود.

همچنین بیشینه ارتفاع موج  نیز تا ۲.۵ تا ۳.۰ متر برآورد می‌شود.

بنابراین توصیه می شود با توجه به شرایط ذکر شده، کلیه فعالان دریایی به خصوص صیادان و دریانوردان طی این مدت از فعالیت در دریا خوداری کنند.

در همین اطلاعیه توصیه شد از دوشنبه ۱۴ مرداد تا روز جمعه ۱۸مرداد شنا در دریا ممنوع است.

احمد اسدی در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: آسمان استان برای روز یکشنبه ۱۳ مرداد ،صاف تا نیمه ابری گاهی  با افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده همراه خواهد بود.

وی افزود: آسمان استان برای روز دوشنبه ۱۴ مرداد صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، از اواخر روز ابری بتدریج با بارندگی  ، وزش باد  و احتمال رعدوبرق پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: مازندران در روز سه‎شنبه ۱۵ مرداد آسمانی ابری گاهی همراه  با بارندگی ، وزش باد و کاهش دماخواهد داشت.

وی پیش بینی کرد: آسمان استان در روزهای چهارشنبه و پنج‎شنبه ۱۶ و ۱۷ مرداد نیمه ابری تا ابری همراه با  بارش پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود.

اسدی ادامه داد:  مازندرانیها روزهای جمعه و شنبه ۱۸ و ۱۹ مرد اد ۹۸ ،شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر خواهند بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: در صورت تغییر نقشه‌ها، تغییرات پیش‌بینی نیز در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.