«مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در پی تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از سوی آمریکا در صفحه توئیترش نوشت: «نقض توافقات، خروج از معاهدات، تحریم و یکجانبه گرایی از یک سنخ هستند و نتیجه مذموم آن ناامنی است، چه در خاورمیانه و چه ایالت تگزاس!»

وی افزود:‌«جواد ظریف با زبانی گویا چندجانبه‌گرایی را به عنوان تنها را‌ه‌حل مشکلات عرضه می‌کند. امنیت جهان قابل تفکیک نیست و سیاست تحریم،گام برداشتن در تاریکی است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد پنجشنبه دهم مرداد ماه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

ظریف در واکنش به این تحریم در صفحه توئیترش نوشت: «ایالات متحده می‌گوید مرا به عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان" تحریم کرده است. واقعیت آنقدر دردناک است؟ این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد، چراکه من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید.»

وزیر خارجه همچنین در توئیت دیگری نوشت: « ما می‌دانیم گفتگو و صلح خواهی تهدیدی برای موجودیت «تیم بی» است؛ و از آنجا که دلیل تحریم من را سخنانم عنوان کرده‌اند، آیا مردم آمریکا به مجوز اوفک (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا) برای خواندن نوشته‌های من و یا گوش دادن به مصاحبه هایم نیاز دارند؟!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.