"الحیاة" گزارش داد، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر خارجه این کشور با جورج شعبان، مشاور سعد حریری، نخست وزیر لبنان در مسکو دیدار کرد.

سفر شعبان به مسکو در چارچوب تماس‌های خارجی سعد حریری با کشورهای اصلی و کارآمد به ویژه کشورهای عضو دائم شورای امنیت برای تشریح وضعیت لبنان و تحولات آن به نهادهای تصمیم‌گیرنده در آن کشورها انجام شد.

منابعی که در جریان این تماس‌ها هستند، اعلام کردند با توجه به اینکه منطقه شاهد رخدادهای شتابزده است که لبنان تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد، بعید نیست که حریری به برخی از کشورهای تصمیم‌گیرنده از جمله مسکو در مرحله آتی سفری داشته باشد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که بوگدانوف و مشاور حریری در جریان این دیدار در خصوص وضعیت سیاسی و اقتصادی کنونی لبنان و گام‌های عملی در راستای توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف که منافع دو کشور را به همراه داشته باشد، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: طرف روسی در جریان این دیدار بر موضع خود در خصوص حمایت از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی لبنان و تلاش‌های صورت گرفته دولت لبنان به ریاست سعد حریری در این زمینه تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.