زهرا صدراعظم نوری با اشاره به اینکه بازار تهران یکی از محل‌هایی است که ضریب ریسک بالا و ایمنی بسیار پایینی دارد، اظهار کرد: بازار تهران پتانسیل بروز حادثه و خطر را در هر لحظه دارد و در این میان جان و مال بسیاری از افراد به خطر می‌افتد.

او با بیان اینکه بازار تهران یکی از قدیمی‌ترین بازارهای ایران است، اضافه کرد: این مکان به لحاظ تاریخی مهم بوده و بخشی از هویت تهران به آن گره خورده است. از طرف دیگر، بخشی از اقتصاد کشور در بازار تهران رقم می‌خورد و در آنجا داد و ستد صورت می‌گیرد.
 
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بازار تهران محلی برای گردشگری هم محسوب می‌شود، گفت: بخشی از گردشگران خارجی و برخی از گردشگران داخلی حتما هنگام سفر به تهران از بازار بازدید می‌کنند.
 
صدراعظم نوری با اشاره به جمعیت زیاد در حال تردد و ساکن در بازار تهران عنوان کرد: انتظار است که ایمنی بازار به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه ریزی شود.
 
او عنوان کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران مانند سایر اماکن بازدیدهایی را از بازار تهران انجام داده و بخش‌های پرریسک و دارای ضریب خطر بالا را شناسایی کرده است. همچنین کمیته ایمنی منطقه ۱۲ در این باره فعال است.
 
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یک سری از پاساژها و واحدهای با ضریب خطر بالا اخطار گرفته اند، گفت: براساس دستور العمل برخی از این واحدها برای ایمن سازی اقدام کرده اند و آن‌هایی که به دستورالعمل توجهی نکنند با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی پلمب می‌شوند. البته برخی از این واحدها و پاساژها پلمب شده اند و برای رفع پلمب به دستور العمل اقدام کردند.
 
صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه این اقدامات کافی نیست، اضافه کرد: باید گسترده‌تر عمل شود و هیئت امنای بازار، اتحادیه‌های ذیربط، اصناف و بهره برداران برای حفظ جان و مال خود تلاش کنند.
 
او با بیان اینکه رفع خطرات گاهی هزینه بر نیست، گفت: اما یک حادثه می‌تواند نتایج جبران ناپذیری داشته باشد بنابراین با همکاری شهرداری منطقه و سازمان آتش نشانی و بازاریان امیدواریم مشکلات بازار به حداقل برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.