بنابر اعلام لحظه آخر، کشور مالزی یکی از ۱۷ کشور جهان بوده که حیات‌وحشی با تنوع زیستی بسیار بالا دارد و در آن می‌توان گیاهان متنوعی را پیدا کرد. زیبایی‌های این کشور به جزایر رویایی و مناظر بی‌بدیلی که دارد، محدود نمی‌شود و هم‌اکنون می‌خواهیم پیرامون رشد بزرگ‌ترین گل جهان در این کشور اطلاعاتی شرح دهیم.

رافلزیا را بزرگ‌ترین گل جهان می‌نامند که وزن آن تا ۲۴ کیلوگرم هم می‌رسد؛ یعنی تاکنون گلی در اندازه‌های بزرگ‌تر از آن دیده نشده است. این گل با طول حدود ۲ متر، دارای گلبرگ‌هایی به قطر ۹۰ سانتی‌متر هست! رنگ گلبرگ‌ها نارنجی یا قهوه‌ای هستند که روی آن‌ها خال‌های سفید به نمایش درآمده است.

این گل عموما در جنگل های جزیره برونئو رشد می‌ کند و بازدیدکنندگان در تور مالزی این امکان را دارند که به همراه تورهای گردشگری، از این مکان‌ ها دیدن کنند و بزرگترین گل جهان را از فاصله نزدیک به تماشا بنشینند. رافلزیا در زمان مشخصی رشد نمی‌کند اما اغلب در فصول بارانی می‌توان آن را یافت. مراحل رشد این گل ۹ ماه به طول می‌انجامد و دوره گل‌دهی آن تنها بین ۴ تا ۵ روز به طول می‌انجامد و سپس عمر گل پایان می‌یابد.

57922758

نکته‌ای که وجود دارد این است که گل رافلزیا دارای زندگی انگلی بوده و از گیاهان دیگر تغذیه می‌کند. این گل بوی بسیار بدی از خود منتشر می‌کند به‌طوری‌که نام مستعار گل جسد را روی آن گذاشته‌اند. بوی متعفن این گل سبب می‌شود تعداد بسیار زیادی از مگس‌ها در این منطقه جمع شوند و در نتیجه گرده‌های گل را به اطراف ببرند. در ظاهر گل رافلزیا هیچ‌گونه ساقه، ریشه یا برگی مشاهده نمی‌شود و تنها گلبرگ‌های بزرگ آن قابل دید هستند.

57922759

افزون بر مالزی، این گل در کشور تایلند هم به‌صورت محدود رشد می‌کند و آن دسته از توریست‌هایی که قصد سفر به این کشور را دارند، می‌توانند نسبت به رزرو تور تایلند ارزان اقدام کنند.

همان‌گونه که می‌دانید شهر دبی از شهرهای بسیار گرم دنیا هست که گیاهان عجیبی در آن رشد می‌کنند؛ گیاهانی با خصوصیات خاص و منحصربه‌فرد که سبب جلب‌توجه گردشگران تور دبی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.