مهدی چمران عضو سابق شورای شهر تهران در همایش بزرگداشت خبرنگار و اصحاب رسانه که عصر امروز در لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد در واکنش به سخنان محمدرضا باهنر و غلامرضا مصباحی‌مقدم درباره اینکه جمنا دیگر وجود ندارد، گفت: عده‌ای دوست دارند بگویند کار جمنا تمام شده است. 

اهم اظهارات مهدی چمران به به نقل از اعتمادآنلاین می‌خوانید: 

* پایه جمنا بر وحدت نیروهای انقلابی است. باید نیروهای انقلابی با برنامه‌ریزی خاص متحد و منسجم اقدام کنند.

* بیش از هر چیزی به انسجام و وحدت نیاز داریم و اگر چنین چیزی به وجود نیاید ممکن است جای افراد با یکدیگر عوض شود.

* {در واکنش به تحریم ظریف}: قهرمان سازش را آمریکا تحریم می‌کند. 

* در زمانی می‌توانیم راه و روزنه‌ای برای خودمان باز کنیم که به خوبی بتوانیم مسائل‌مان را تبیین کنیم که نیازمند برنامه منسجم هستیم. کمیته رسانه‌ای جمنا تشکیل شده است. 

* عده‌ای دوست دارند بگویند کار جمنا تمام شده است. موج رسانه‌ای اول مهم است حتی اگر دروغ صرف باشد. 

* عده ای از دوستان و کسان دیگری که از حضور جمنا که در انتخابات ریاست‌جمهوری توانست یک رئیس‌جمهور را معرفی کند و ۱۶ میلیون رای بیاورند، می‌ترسند. ادامه این حرکت مهم‌تر از خود حرکت است و ممکن است ادامه این حرکت برای برخی خطرناک باشد.

* تلاش می‌کنیم تشکل‌های دیگر و حتی تمامی تشکل‌ها را هم در بر بگیریم و با همه دست دوستی و برادری می‌دهیم.

* هیچ چیز نمی‌خواهیم جز اینکه نیروهای انقلابی واقعی پیروز شوند. اگرچه برای هر تفکری احترام قائل هستیم.

* کار جمنا تازه شروع شده است. در میان جوانان جا انداخته‌اند که جمنا از بین رفته است.

هم‌چنین سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد دولت احمدی‌نژاد، در این مراسم گفت: در انتخابات ۹۶ از همه ابزارها استفاده کردند تا به قدرت برسند، اما نیروهای متدین و انقلابی این‌گونه نمی‌توانند عمل کنند.

اهم اظهارات سید محمدحسینی را به نقل از مهر و اعتمادآنلاین می‌خوانید:

* روز سرنگونی پهپاد آمریکایی باید در تقویم ثبت شود.

* {با اشاره به پرونده محمدعلی نجفی}: داستان پرستو را درست کردند و موضوع را تحت‌الشعاع قرار دادند.

* مردم در تنگناها از انقلاب رویگردان نمی‌شوند.

* برخی با سریال «گاندو» جیغ بنفش کشیدند. در این سریال که همه واقعیات را نگفتند و تنها گوشه‌ای از پرده را کنار زدند. آینه گر نقش تو بنمود راست/ خود شکن آینه شکستن خطاست. حرف حق تلخ است. باید حرف حق را زد حتی اگر هجمه کنند.

 

* خیلی از نمایندگان را با تهدید یا تطمیع از استیضاح منصرف می‌کنند.

* بعضی‌ها گفته‌اند که حافظه مردم ضعیف است و دوباره یک دوقطبی راه می‌اندازیم تا در انتخابات رأی بیاوریم، اما خبرنگاران باید هوشیار باشند و نگذارند این دوقطبی تشکیل شود.

* تحریم ظریف نشان داد که مذاکره با آمریکا به شکست منجر می‌شود و ما شاهد هستیم دشمن برای اینکه نگذارد ما به جوانب مختلف تحریم ظریف بپردازیم ماجرای دریای خزر را مطرح می‌کند، اما خبرنگاران نباید فریب این بازی‌ها و جوسازی‌ها را بخورند بلکه باید مصرتر به تحلیل جوانب مختلف تحریم ظریف بپردازند.

* چرا دولت باید نداند که در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جاسوس وجود دارد یا افرادی مانند جیسون رضاییان و نازنین زاغری با پوشش خبرنگار به جاسوسی بپردازد؟ چرا باید ما در محیط زیست و وزارت نفت و اقتصاد کشور جاسوس داشته باشیم؟ دولت باید در این خصوص دقت داشته باشد و ضروری است که خبرنگاران هوشیار باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.