به گزارش وب سایت هنگ کنگ فری پرس، «یانگ گوانگ» سخنگوی دفتر ارشد سیاست های چین در هنگ کنگ به معترضان گفت که عزم محکم دولت مرکزی را دست کم نگیرند.

گوانگ افزود: من می خواهم به همه مجرمان هشدار دهم، هرگز وضعیت را اشتباه نگیرید و شکیبایی و صبر ما را به عنوان ضعف تلقی نکنید.  

سخنگوی دفتر ارشد سیاست های چین در هنگ کنگ تاکید کرد که ما دست گروه های کوچک جنایتکار و نیروهای پشت سر آنان را به زودی برملا خواهیم کرد.

نا آرامی های هنگ‌ کنگ که حدود ۵۰ روز پیش در مخالفت با «قانون استرداد مجرمین» به چین شکل گرفت، اکنون ابعاد تازه‌ تری یافته است طوری که معترضان که از حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا هم برخوردارند خواستار لغو کامل آن لایحه هستند و به تعلیق این لایحه رضایت نداده اند.

رسانه های هنگ کنگ می گویند از صبح روز دوشنبه و همزمان با آغاز دور جدید اعتراضات مردم، معترضان تلاش کرده اند با جلوگیری از حرکت قطارها از ایستگاه ها، در رفت و آمدهای شهری اختلال ایجاد کنند.

فعالیت راه‌ آهن هنگ‌کنگ به حالت تعلیق درآمده است معترضان در حالی که سر و صورت خود را پوشانده و لباس سیاه به تن کرده اند جلوی در قطارها را گرفته و اجازه خروج مسافران از ایستگاه‌ها را نمی‌دهند.

مقامات فرودگاه هنگ کنگ می گویند به خاطر گزارش هایی مبنی بر احتمال پیوستن کارگران به این اعتصاب، بیش از ۱۶۰ پرواز را لغو کرده اند.

مقامات هنگ کنگ اکنون می گویند که این تظاهرات غیرقانونی شهر را به ورطه فوق العاده خطرناکی سوق می دهد «کری لام» مدیر اجرایی هنگ کنگ در کنفرانسی خبری هشدار داد که ادامه این روند شهر را فلج خواهد کرد.

او در پاسخ به خواسته معترضان مبنی بر استعفای خود تاکید کرد هیچ برنامه‌ای برای استعفا ندارد و افزود: ضمن پذیرش مشکلات به وجود آمده برای حل و فصل این وضعیت تلاش خواهد کرد.

کری لام در مورد شعار «پس گرفتن هنگ کنگ» هم که توسط معترضان سر داده می شود گفت هدف معترضان از طرح چنین شعاری براندازی هنگ‌ کنگ و تخریب کامل زندگی شهروندان است.

چین ضمن حمایت از تعلیق این لایحه بحث برانگیز و مدیر اجرایی هنگ کنگ، کشورهای دیگر را از دخالت در امور این منطقه برحذر داشته است.

منطقه خودمختار هنگ کنگ با هفت میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت، شهری جزیره‌ای در جنوب چین و از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به شمار می‌رود این شهر از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود ولی در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین به جمهوری خلق چین پیوست. منطقه هنگ کنگ در کنار ماکائو یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.